Helsinki, 06.09.2016

Finlayson ja IT-palveluyhtiö CGI aloittavat yhteistyön Finlaysonin liiketoiminnan tehokkuuden ja monikanavaisuuden kehittämiseksi. Jatkossa monikanavaista palvelukonseptia ja uusia digitaalisia palveluja tullaan ohjaamaan ydinjärjestelmällä, joka on suunniteltu modernin retail-kaupan johtamiseen ja monikanavaisen asiakaskokemuksen kehittämiseen.

Finlaysonin siirryttyä nykyisten omistajiensa johdettavaksi yrityksessä on tehty mittavia uudistuksia kaikilla osa-alueilla. Nyt tekstiilidesign-yritys on käynnistänyt laajan hankkeen digitaalisen kyvykkyytensä nostamiseksi uudelle tasolle.

”Strategiamme nojaa vahvasti positiivisten elämysten tuottamiseen kaikissa kanavissa sekä kansainvälistymiseen. Siksi laajenevan myymäläverkostomme, verkkokauppamme sekä jälleenmyyjäkanaviemme on toimittava aiempaa paremmin yhteen. CGI:ltä saamme digiajan toiminnanohjauksen vaatimaa teknologiaa ja osaamista strategiamme käytännön toteuttamiseen”, taustoittaa Finlaysonin talousjohtaja Petri Pellonmaa.

Uudistuneen Finlaysonin ongelmana on ollut vanhojen tietojärjestelmien jäykkyys ja huono yhteentoimivuus mm. toiminnan ohjaamisen, tuotetietojen hallinnan sekä kassaratkaisujen osalta. Tilanteen korjaamiseen ja monikanavaisen palvelukonseptin johtamiseen CGI toimittaa Finlaysonille kaupan alan tarpeisiin kehitetyn LS Retail NAV -toiminnanohjausratkaisun.

”CGI tuo meille kyvyn johtaa koko bisnestämme merkittävästi joustavammin ja kustannustehokkaammin. Kansainvälisesti operoivalle laajan valikoiman yritykselle se on yksi menestymisen perusedellytyksistä, että koko arvoketju, ostoista ja varastonhallinnasta monikanavaiseen myyntiin ja asiakaspalveluun, toimii saumattomasti yhteen”, kiteyttää Pellonmaa.

CGI:n kokemuksen mukaan monissa kaupan alan yrityksissä katse on viime vuosina ollut erityisesti verkkokaupassa. Nyt edelläkävijät hakevat erottautumista ja tehoa kytkemällä digi- ja verkkopalveluita tiiviimmin yhteen fyysisten myymäläympäristöjen kanssa.

”Finlayson on hyvä esimerkki rohkeudesta, mitä liiketoiminnan uudistaminen digitalisaation aikakaudella vaatii myös teknologian saralla. Erilaiset pop-up-myymälät, applikaatiot sekä click&collect-palvelut yleistyvät jatkuvasti. Tällaisessa ympäristössä kaikki tieto pitää saada kaikkien sitä tarvitsevien käyttöön ja palvelu niin sujuvaksi ja helpoksi kuin suinkin mahdollista – olipa kyse asiakkaiden palvelukokemuksesta tai henkilöstön käytössä olevista mobiilikassoista”, sanoo CGI:n kaupan alasta vastaava johtaja Kari Martelius.

 

Lisätietoa

Kari Martelius
johtaja, Retail-ratkaisut, CGI
+358 40 865 5255
kari.martelius@cgi.com

  

Media

Esa Luoto
viestintäpäällikkö, CGI
+358 50 380 5601
esa.luoto@cgi.com

 

Vuonna 1976 perustettu CGI on maailman 5. ja Suomen 2. suurin riippumaton ICT-palveluja tarjoava yritys. Yhtiön 65 000 asiantuntijaa palvelevat tuhansia asiakkaita maailmanlaajuisesti. Suomessa CGI työllistää yli 3 200 henkilöä 17 paikkakunnalla. CGI konsultoi asiakkaitaan liiketoiminnan ja ICT-ratkaisujen kehittämisessä, integroi ja kehittää tietojärjestelmiä kattaen mm. 150 omaa IP-tuotetta sekä on asiakkaidensa ulkoistuskumppani. CGI:n liikevaihto on yli 10 Mrd. C$, ja yritys on listattu Toronton sekä New Yorkin pörsseissä (TSX:GIB.A ja NYSE:GIB). Lisätietoa: www.cgi.com ja www.cgi.com/fi.