Ne vuodet, jolloin asiat hoidettiin tiskillä kasvokkain virka-aikaan, ovat suurelta osin ohi. Pankkipalvelut ovat siirtyneet pääasiassa verkkoon ja prosessit on suurelta osin automatisoitu. Julkisista toimijoista verottaja on edennyt digitaalisissa palveluissa nopeimmin. Asukkaat odottavat nyt kunnilta samaa: Aikaansa seuraava kunta tarjoaa mahdollisuuden myös digitaalisiin palvelupolkuihin​

CGI Asioin kokoaa kunnan palvelut yhden osoitteen taakse, jossa asiat hoidetaan sähköisesti ja vaivattomasti. Palvelut ovat täsmällisiä ja aina helposti saatavilla. Palvelu johdattaa asioijaa askel kerrallaan eteenpäin, jolloin ilmoitusten tai erilaisten hakemusten lähettäminen käy helposti. Palvelun kautta voi hotaa esimerkiksi laskujen eräpäivien siirrot, rakentamisen lupa-asiat, omien rakennustietojen selailun ja täydennykset, jätehuollon asiat, kiinteistötoimitukset sekä ympäristölupa-asiat.

Palvelun tarjoavan organisaation näkökulmasta Asioin on samaa kokonaisuutta käytössä olevien tietojärjestelmien kanssa ja tarjoaa näin helpon ja suoraviivaisen tavan päivittäisten prosessien ja sähköisen asiointipalveluiden yhdistämiseen. Samaan reaaliaikaiseen tietoon perustuva kokonaisuus pystyy palvelemaan kaikkia osapuolia parhaalla mahdollisella tavalla. 

Tutustu ratkaisuun webinaarissa

Screenshots from CGI Asioin

Asioin-palvelun hyödyt organisaatiolle

  • Vähemmän käsityötä, enemmän automaatiota hyödyntäen olemassa olevia järjestelmiä​

  • Helposti ja nopeasti löydettävät tiedot​

  • Yksi palvelukanava asukkaan asiointiin​

  • Uudistaa prosessit sähköiseen asiointiin sopivaksi​

  • Reaaliaikaiset tiedot koko ajan käytössä kaikilla osapuolilla​

  • Osapuolien välinen viestintä tietoturvallisesti Suomi.fi-viestit -palvelun avulla​

  • Asukastyytyväisyys paranee​

Asioin-palvelun hyödyt asukkaalle

  • Helppo ja sujuva asiointi ​

  • Käytettävissä missä ja milloin tahansa, myös virastoaikojen ulkopuolella​

  • Nopea ja laadukas tapa asioida ​

  • Ohjaava, opastava ja läpinäkyvä​

  • Nopeuttaa käsittelyaikoja ja selventää viestintää​

  • Osallistuminen organisaation toimintaan​

  • Asukastyytyväisyys paranee

Uutta Asioinnissa: Rakennus- ja huoneistotiedon tarkastuspalvelu

Rakennus- ja huoneistotiedon tarkastuspalvelun avulla kunnat voivat tehostaa toimintaansa ja parantaa asiakaspalvelua, kun viranomaiset ja sidosryhmät saavat tarvitsemansa rakennus- ja huoneistotiedot nopeasti ja helposti asiointiportaalista.

Toiminnolla käyttäjä voi tarkastaa rakennusten- ja huoneistojen rekisteritiedot suoraan viranomaisrekistereistä. Tämä onnistuu myös mobiilisti. Halutessaan käyttäjä voi viedä kerralla koko kiinteistön tiedot taulukkolaskentaohjelmaan tai tulosteelle. Rakennusten sijainnit näytetään myös visuaalisesti karttanäkymässä.

Kiinteistöjä voi selailla hakemalla kartalta tai tekstihaun avulla. Rakennus- huoneistoselailutoiminto on käytettävissä ainoastaan vahvasti tunnistautuneena ja sen käyttöä on rajattu väärinkäytösten estämiseksi.

Kuvituskuvassa asiantuntija selaa rakennus- ja huoneistotiedon tarkastuspalvelua

 

Pyydä esittely

Täytä alla oleva lomake, ja olemme sinuun yhteydessä verkkotapaamisen sopimiseksi. 

Jos lomake ei näy oikein, voit täyttää sen tästä.

   

Suomi.fi-tunnus

 

 Ratkaisu on yhteensopiva Suomi.fi-viestien ja Suomi.fi-valtuuksien kanssa