Elintarvikkeiden hankinta edellyttää tarkkaa valmistustarpeen arviointia ja elintarvikkeiden tilausmäärien on vastattava tarpeeseen. Jos tilaukset perustuvat vain muistiin, riskinä on tilattavan määrän väärinarviointi ja tuotteiden poisjääminen tilaukselta.

Ilman toimivaa hankintojen ohjausta on riski, että hankintoja ei tehdä organisaatiossa kustannustehokkaasti. Lisäksi elintarviketoimitusta vastaanotettaessa se on tarkistettava huolellisesti, mikä vie paljon työaikaa.

Aromi Hankinta mahdollistaa elintarvikkeiden hankinnan sähköisesti sekä sisäisesti että ulkoisilta toimittajilta. Suunnitellut ruokalistat luovat hankintatarpeen ja Ennustepankkia hyödyntämällä varmistetaan elintarvikkeiden saatavuus.

 

Työkalun hyödyt ruokapalveluille

Ostoskorit - Ostotarve muodostuu automaattisesti ostoskoreiksi, jotka lähetetään Aromin kautta toimittajille.

Keskitetty ostaminen - Aromi ohjaa ostamaan toimittajien sopimustuotteita, jolloin kustannukset pysyvät hallinnassa.

Tavaran vastaanotto - Kuorman vastaanottaminen on nopeaa toimituksen automaattisen tunnistamisen ansiosta.

Poikkeamat - Toimituksissa esiintyvät virheet jäävät Aromin tietoon, mitä voidaan hyödyntää esimerkiksi kilpailutusta tehtäessä.

Talouden hallinta - Aromissa käsitellyt lähetyslistat voidaan lähettää eteenpäin taloushallintoon ostolaskujen käsittelyä varten.