Helsinki, 20.03.2019

CGI:n IT-palvelunhallintajärjestelmän saama ISO20000-sertifikaatti on osoitus siitä, että CGI toimittaa muun muassa terveydenhuollolle kriittistä palvelua korkealaatuisesti ja luotettavasti.

”Erityisesti terveydenhuollossa ei ole varaa palvelutasojen heittelyyn, joten asiakkaamme arvostavat korkealle tätä sertifiointia. Sen saamisen edellytyksenä olevat perusteelliset auditoinnit osoittavat palvelujen olevan standardien mukaisesti korkea- ja tasalaatuista”, avaa CGI:n potilastietojärjestelmien kehittämisestä vastaava johtaja Juha Sorri sertifikaatin merkitystä.

Sertifikaatin myöntäjä on johtava kansainvälinen laatu- ja turvallisuuspalvelujen toimittaja Intertek, joka auditoi CGI:n toimittaman palvelunhallintajärjestelmän sekä sovellushallinta- ja -ylläpitopalvelut.

IT-palvelunhallinnalla tarkoitetaan tietotekniseen infrastruktuuriin tai ohjelmistoihin liittyvää tuki- ja palvelutoimintaa.

 ISO20000-sertifikaatin otti vastaan CGI Northern Europe. Aiemmin ISO20000-sertifikaatit on myönnetty CGI:n Central and Eastern Europen, Kanadan, UK:n ja US Enterprise Marketsin yksiköille.

Media
Esa Luoto
viestintäpäällikkö, CGI Suomi
+358 50 380 5601
esa.luoto@cgi.com

Vuonna 1976 perustettu CGI on maailman suurimpia ja Suomen 2. suurin riippumaton IT- ja liiketoimintakonsultoinnin palveluyhtiö. Suomessa CGI työllistää yli 3 700 henkilöä 18 paikkakunnalla. Maailmanlaajuisesti yhtiöllä on 74 000 asiantuntijaa. CGI tarjoaa kokonaisvaltaista palveluvalikoimaa asiakkaiden liiketoiminnan ja IT-ratkaisujen kehittämiseen, integrointiin ja ulkoistuksiin. Palvelutuotannossa CGI luottaa paikalliseen läsnäoloon, globaaleihin palveluverkostoihin ja IP-ratkaisuihin auttaessaan asiakkaita saavuttamaan tuloksia ja onnistumaan digitaalisessa muutoksessa. CGI:n liikevaihto on 10,8 Mrd. C$, ja yritys on listattu Toronton sekä New Yorkin pörsseissä (TSX:GIB.A ja NYSE:GIB). Lisätietoa: www.cgi.com ja www.cgi.fi.