Helsinki, 06.04.2018

CGI:n, Ruisrockin ja Mellakka Helsingin toteuttama videoanalytiikka-ratkaisu pokasi paras datan käyttö –voiton suomalaisia digimediatöitä palkitsevassa Grand One –kilpailussa ja sai kunniamaininnan paras uuden teknologian käyttö –kategoriassa. Lisäksi CGI:n työstämä Aurinkomatkojen mobiilisovellus ylsi kategoriavoittoon.

Vuoden 2017 Ruisrockissa toteutettu ratkaisu keräsi dataa kävijöiden tunnetiloista festivaalialueelle asennettujen IP-kameroiden ja vapaaehtoistyöntekijöiden käyttämien GoPro kameroiden avulla. Tavoitteena oli parantaa tapahtuman asiakaskokemusta selvittämällä, mitä ihmiset tuntevat eri puolilla aluetta mihinkin aikaan. Yli 310 miljoonaa datapistettä keräsi tietoa ja analysoi noin 1,6 miljoonaa kasvoa reaaliaikaisesti koko tapahtuman ajan. Pelkkien perinteisten palautekyselyjen sijaan tämä tieto antaa Ruisrockille eväät kehittää tapahtumaa entistäkin paremmaksi. Lisätietoa toteutuksesta löytyy täältä.

"Tämä voitto kertoo siitä, kuinka edistynyt CGI on tänä päivänä uusien teknologioiden hyödyntämisessä. Datan keräämisen ja videoanalytiikan potentiaali koskettaa ja mullistaa jokaista toimialaa tuotannosta aina älykkäisiin kaupunkeihin ja vähittäiskauppaan. Voittomme on maailman luokan tiimityön ja halun viedä liiketoiminta seuraavalle tasolle tulosta. Kiitos kuuluu kaikille projektiin osallistuneille niin Ruisrockin, Mellakka Helsingin ja CGI:n puolelta.", sanoo CGI:n videoanalytiikkajohtaja Riz Haque.

Videoanalytiikka toteutus otti voittonsa paras datan käyttö –kategoriassa. Tuomariston perustelut olivat seuraavat:

”Ikoniseen suomalaiseen brändiin on tuotu moderneinta mahdollista datan käyttöä nimenomaan datan keräämisen muodossa. Fantastinen avaus alalta, jolta ei oletettu aivan heti tulevan entryä. Se, että keneltäkään ei kysellä mitään applikaation kautta on erinomaisen hienoa.”

Ruisrock-toteutus nappasi myös kunniamaininnan paras uuden teknologian –käyttö kategoriassa. Lisäksi CGI:n kehitystyön kädenjälki näkyy parhaaksi mobiilipalveluksi palkitussa Aurinkomatkojen mobiilisovelluksessa.

Grand One-kilpailu palkitsee vuosittain parhaita suomalaisia digitaalisen median töitä. Tänä vuonna kilpailussa oli yli 20 kategoriaa 253 kilpailuun ilmoitettua työtä. Lue lisää kilpailusta täältä.

Ruisrock-tiimi juhlii Grand One -voittoa

 

Lisätietoja:
Riz Haque
Director, Head of Business Development, video analytics, CGI
Puh. +358404129965

riz.haque@cgi.com    

 

Media:

Esa Luoto
viestintäpäällikkö, CGI
+358 50 380 5601
esa.luoto@cgi.com 

 

Vuonna 1976 perustettu CGI on maailman 5. ja Suomen 2. suurin riippumaton ICT-palveluja tarjoava yritys. Yhtiön 65 000 asiantuntijaa palvelevat tuhansia asiakkaita maailmanlaajuisesti. Suomessa CGI työllistää yli 3 200 henkilöä 17 paikkakunnalla. CGI konsultoi asiakkaitaan liiketoiminnan ja ICT-ratkaisujen kehittämisessä, integroi ja kehittää tietojärjestelmiä kattaen mm. 150 omaa IP-tuotetta sekä on asiakkaidensa ulkoistuskumppani. CGI:n liikevaihto on yli 10 Mrd. C$, ja yritys on listattu Toronton sekä New Yorkin pörsseissä (TSX:GIB.A ja NYSE:GIB). Lisätietoa: www.cgi.com ja www.cgi.com/fi