Helsinki, 27.01.2016

IT-palveluyhtiö CGI perustaa Suomeen palvelumuotoiluun ja käyttökokemuksen suunnitteluun erikoistuvan Service Design Studion. Kyseessä on palveluyksikkö, joka auttaa konsernin asiakkaita asiakas- ja työntekijäkokemuksen kehittämisessä Suomessa ja kansainvälisesti.

Liiketoiminnan menestyminen digitaalisessa murroksessa on entistä riippuvaisempaa paitsi teknologiasta myös erinomaisten asiakaskokemusten tuottamisesta. On ymmärrettävä sekä digitalisaation avaamia mahdollisuuksia että asiakkaiden tarpeita ja osattava yhdistää nämä toisiinsa.

”Jotta asiakaskokemus voi olla kilpailuetu, tarvitaan sekä sujuvia palveluja että yhä enemmän teknologiaa niiden tuottamiseen. Teknologiat ovat olleet perinteisesti leipälajimme. Nyt laitamme uusia paukkuja myös palvelumuotoiluun perustamalla tähän erikoistuneen oman palveluyksikkönsä”, taustoittaa CGI Suomen toimitusjohtaja Tapio Volanen.

Viime vuonna CGI avasi Suomessa Digital Spark -ajatuskiihdyttämön, jonka tehtävänä on auttaa asiakkaita tunnistamaan digitalisaation tarjoamia mahdollisuuksia. Nyt perustettavan Service Design Studion myötä polku liiketoimintainnovaatioista käytännön sovellutuksiin tulee aiempaa nopeammaksi paitsi Digital Sparkia hyödyntäville myös muille CGI:n asiakkaille.

”Nykypäivän palvelukehityksessä tarvitaan asiakastarpeiden syvällistä ymmärrystä sekä kykyä ketteriin ja nopeisiin käytännön pilotointeihin. Tuottamamme lisäarvo syntyy siitä, että pystymme kulkemaan asiakkaiden kanssa koko matkan palveluideoista ja palvelujen tuottamisen muotoilusta aina niiden käytännön toteutuksiin ja jatkokehittämiseen. Näin innovaatiot ja kehitysideat eivät jää vain konsepteiksi”, kiteyttää Service Design Studion vetäjä Markku Myllylahti.

Suunnitelmissa on Service Design Studion merkittävä kasvattaminen ja erityisesti kokeneiden palvelumuotoilijoiden sekä käyttökokemussuunnittelijoiden rekrytointi.

CGI:n suomalaiset palvelumuotoilijat ja UX-asiantuntijat ovat auttaneet asiakaskokemuksen kehittämisessä yrityksiä ja julkisia palveluntuottajia, kuten Stora Enso, YIT, oneworld, LähiTapiola, HUS ja Itella. 

 

Lisätietoa

Markku Myllylahti
Head of Service & Experience Design, CGI
+358 40 172 1001
markku.myllylahti@cgi.com

 

Media

Esa Luoto
viestintäpäällikkö, CGI
+358 50 380 5601
esa.luoto@cgi.com

 

Vuonna 1976 perustettu CGI on maailman 5. ja Suomen 2. suurin riippumaton ICT-palveluja tarjoava yritys. Yhtiön 68 000 asiantuntijaa palvelevat tuhansia asiakkaita maailmanlaajuisesti. Suomessa CGI työllistää yli 3 200 henkilöä 17 paikkakunnalla. CGI konsultoi asiakkaitaan liiketoiminnan ja ICT-ratkaisujen kehittämisessä, integroi ja kehittää tietojärjestelmiä sekä on asiakkaidensa ulkoistuskumppani. CGI:n liikevaihto on yli 10 Mrd. C$, ja yritys on listattu Toronton sekä New Yorkin pörsseissä (TSX:GIB.A ja NYSE:GIB). Lisätietoa: www.cgi.com ja www.cgi.fi.