Helsinki, 22.04.2020

IT-palveluyhtiö CGI ja Kivra tarjoavat yhdessä ympäristöystävällisemmän tavan vastaanottaa laskuja ja muita dokumentteja. Jatkossa yritykset voivat lähettää laskut ja muut dokumentit suoraan kuluttaja-asiakkaidensa digiposti- ja asiointipalvelu Kivraan CGI:n laskunvälityspalvelun kautta. 

Tänäkin päivänä vielä noin 60 prosenttia organisaatioiden toimittamista dokumenteista, olivat ne laskuja tai mahdollisia muita dokumentteja, toimitetaan edelleen paperipostina. Luvut vaihtelevat toimialoittain, mutta kaikkialla on töitä vielä tehtävänä hiilijalanjäljen pienentämiseksi.

CGI ja Kivra haluavat yhdessä olla vähentämässä yritysten ja kuluttajien välisen paperipostituksen aiheuttamaa ympäristökuormitusta. ”CGI:n laskujenvälityspalvelun kautta kulkee vuosittain merkittävä määrä kuluttaja-asiakkaille suuntautuvia erilaisia paperisia dokumentteja ja haluammekin laskujenvälityspalvelussamme tuoda yritysasiakkaidemme käyttöön entistäkin kattavamman tarjoaman mobiileja jakelukanavia. Kivra on yksi hyvä esimerkki ekologisemmasta vaihtoehdosta paperidokumentin tilalle”, toteaa CGI:n laskujenvälityspalvelusta vastaava johtaja Mari Pispala.

Digiposti- ja asiointipalvelu Kivran tavoitteena on vähentää paperipostin välityksellä tapahtuvaa asiointia entisestään ja lisätä kuluttajille arjen sujuvuutta toimimalla hubina kuluttajien yritysten välillä. Kivra on digitaalisen asioinnin monipuolinen alusta, jossa voi sekä vastaanottaa, maksaa että arkistoida yritysten lähettämiä laskuja ja muita dokumentteja, mutta myös tallentaa omia muita dokumentteja mobiilisti talteen. Kivra tuo arkeen huolettomuutta ja helppoutta.”. Toteaa Kivra Oy:n markkinointijohtaja Maija Leivo

Kivralla laskujen ja muiden dokumenttien välittämisen ja vastaanottamisen helppous korostuu, kun dokumentit ja laskut toimitetaan sähköisesti yhteen ja samaan kanavaan kuluttajan saataville. Palvelun muistutusominaisuuksien avulla maksut hoituvat ajallaan ja kerralla oikeilla tiedoilla perille asti. 

Kivra tarjoaa parhaan mahdollisen tavan siirtyä digilaskujen aikaan tukemalla vastuullisuutta ja vähentämällä hiilijalanjälkeä.” Sujuvan asioinnin lisäksi Kivra on ilmastovastuullinen valinta, jolla yritykset voivat lähettää 110% ilmastokompensoitua postia asiakkailleen ja Kivra on saanut digitaaliselle postilleen maailman ensimmäisenä digipostilaatikkona Climate Positive sertifioinnin.” Maija Leivo jatkaa.

CGI on Suomen suurimpia laskujenvälitysoperaattoreita, jonka palveluiden kautta kulkee jopa 50 miljoonaa laskua vuodessa, joista sähköisiä laskuja yli 32 miljoonaa.

Mediayhteydet:
Esa Luoto
PR Lead, CGI Suomi
+358 50 380 5601
esa.luoto@cgi.com

Lisätietoa:
Mari Pispala
johtaja, laskunvälityspalvelut, CGI Suomi
mari.pispala@cgi.com 

Vuonna 1976 perustettu CGI on maailman ja Suomen suurimpia riippumattomia IT- ja liiketoimintakonsultoinnin palveluyhtiöitä. Suomessa CGI työllistää yli 3 700 henkilöä 18 paikkakunnalla. Maailmanlaajuisesti yhtiöllä on 77 500 konsulttia ja muuta asiantuntijaa. CGI tarjoaa kokonaisvaltaista palveluvalikoimaa asiakkaiden liiketoiminnan ja IT-ratkaisujen kehittämiseen, integrointiin ja hallintaan. Palvelutuotannossa CGI luottaa paikalliseen läsnäoloon, globaaleihin palveluverkostoihin ja IP-ratkaisuihin auttaessaan asiakkaita saavuttamaan tuloksia ja onnistumaan digitaalisessa muutoksessa. CGI:n liikevaihto on 12,1 Mrd. C$, ja yritys on listattu Toronton sekä New Yorkin pörsseissä (TSX:GIB.A ja NYSE:GIB). Lisätietoa: www.cgi.com ja www.cgi.com/fi.

Kivra on digiposti- ja asiointipalvelu yritysten ja kuluttajien väliseen asiointiin. Kivralla voi vastaanottaa, käsitellä ja arkistoida laskuja sekä muita asiakirjoja digitaalisesti ja turvallisesti, luontoa säästäen. Kivra Oy on perustettu vuonna 2018. Kivra Oy:n omistavat Suomessa Telia Company, Resurs Bank ja Kivra AB. Digipostipalvelu aloittaa toimintansa Suomessa helmikuusta 2020. Kivra on perustettu Ruotsissa 2011, ollen tänä päivänä Ruotsissa markkinajohtaja digipostipalveluiden tarjoajana 3,5 miljoonalla kuluttajalla ja 27 000 yrityksellä.