Helsinki, 29.04.2020

IT-palveluyhtiö CGI uudisti Fennia-konsernin verkkopalvelun. Uusi Fennia.fi modernisoitiin täysin vastaamaan yrityksen uutta brändiä sekä parantamaan asiointikokemusta ja kehittämään vakuutusyhtiön myyntiä verkossa.

”Fennialla on käynnissä monivuotinen uudistamishanke, Tulevaisuuden Fennia, jonka ensimmäisenä konkreettisena osana uudistui Fennian brändi ja verkkosivut. Tulevaisuudessa tavoitteenamme on olla vakuutusalan asiakaslähtöisin toimija. Rakennamme tätä tulevaisuutta monin eri tavoin yhdessä henkilöstömme, asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa”, Fennian markkinointi-, viestintä- ja asiakaskokemusyksikön johtaja Hanna Länsivuori kertoo.

Fennian verkkosivuilla on noin 300 000 käyntiä kuukaudessa. Vakuutuspalvelujen digitalisoituessa verkkokanava on merkittävässä roolissa myös Fennian myynnin kehittämisessä.

“Helppous, selkeys ja sujuvuus ovat peruselementtejä, joita korostamme asiakaskokemuksemme kehittämisessä. Vanha verkkopalvelumme oli jäänyt ajasta jälkeen, joten uudistettuamme Fennian brändi-ilmeen etenimme rivakasti CGI:n kanssa asiakaskokemuksen parantamiseen digikanavissamme. Nyt Fennia.fi paitsi näyttää hyvältä myös vastaa asiakkaidemme odotuksiin paremmalla asiointikokemuksellaan”, kertoo Fennian asiakaskokemusjohtaja Heidi Nurminen.

”Nyt vakuutusten ostaminen, vahingoista ilmoittaminen ja vakuutuksiin liittyvän tiedon etsiminen on helpompaa kuin koskaan ennen.”, Nurminen jatkaa. 

CGI teki verkkopalvelulle täydellisen remontin ja uudisti sen pilvipohjaiseksi. AWS-pohjaisen toteutuksen etuina ovat muun muassa täydellinen mobiilikäytettävyys sekä kyky ylläpitää ja jatkokehittää palvelua aiempaa nopeammin ja edullisemmin.

”Hyödynsimme kehitystyössä kokonaisvaltaista palvelukykyämme, mutta onnistumisen takana oli ennen kaikkea erinomaisesti sujunut yhteistyö Fennian projektitiimin kanssa. Lähdimme liikkeelle palvelumuotoilijoidemme johdolla vedetyllä Service Sprintillä. Siinä määriteltiin hyvän asiakaskokemuksen ja saavutettavuuden edellytykset. Tämän jälkeen sovelluskehittäjämme etenivät toteuttamaan sivustoa ketterin menetelmin yhdessä Fennian tiimiläisten kanssa. Service Sprintistä uuden verkkopalvelun julkaisemiseen päästiin muutamassa kuukaudessa, kiitos hyvän yhteistyön ja uusien teknologioiden hyödyntämisen”, kertoo kehitystyöstä CGI:llä vastanneen Cloud Native –yksikössä toimiva johtaja, Samuli Nikkanen

Fennian uusi verkkopalvelu avautui osoitteeseen fennia.fi.

Lisätietoa:
Heidi Nurminen
Asiakaskokemusjohtaja, Fennia
+358 40 820 0904
heidi.nurminen@fennia.fi

Samuli Nikkanen
Johtaja, Cloud Native, CGI
+358 50 375 3381
samuli.nikkanen@cgi.com 

Esa Luoto
PR Lead, CGI Finland
+358 50 380 5601
esa.luoto@cgi.com

Vuonna 1976 perustettu CGI on maailman ja Suomen suurimpia riippumattomia IT- ja liiketoimintakonsultoinnin palveluyhtiöitä. Suomessa CGI työllistää yli 3 700 henkilöä 18 paikkakunnalla. Maailmanlaajuisesti yhtiöllä on 77 500 konsulttia ja muuta asiantuntijaa. CGI tarjoaa kokonaisvaltaista palveluvalikoimaa asiakkaiden liiketoiminnan ja IT-ratkaisujen kehittämiseen, integrointiin ja hallintaan. Palvelutuotannossa CGI luottaa paikalliseen läsnäoloon, globaaleihin palveluverkostoihin ja IP-ratkaisuihin auttaessaan asiakkaita saavuttamaan tuloksia ja onnistumaan digitaalisessa muutoksessa. CGI:n liikevaihto on 11,5 Mrd. C$, ja yritys on listattu Toronton sekä New Yorkin pörsseissä (TSX:GIB.A ja NYSE:GIB). Lisätietoa: www.cgi.com ja www.cgi.fi.