Askarruttaako julkisen hallinnon tiedonhallintalaki? Kuinka päästä liikkeelle ja saavuttaa lain asettamat velvoitteet siirtymäaikojen puitteissa? Blogissamme Asko Ahtiainen tarjoaa näkökulman aiheeseen.
Webinaarin agenda IT-ulkoistusten eri vaihtoehdot – yksittäisistä sovelluksista kokonaisulkoistuksiin Esimerkkejä ulkoistuksista CGI:lle Mistä säästöt syntyvät ja kuinka suuria säästöjä voit odottaa? Miten turvataan henkilöstön asema ja hyvinvointi ulkoistuksissa? Miten onnistuu ulkoistuksissa digikehityksen kiihdyttäminen? Miten ...

CGI:n Service Integration and Management (SIAM) -palvelu on joustava ja skaalautuva kokonaisratkaisu IT-palvelujen suunnitteluun ja palveluntarjoajien hallintaan.

Keskitetyn palvelunhallintatoimistomme (Service Management Office, SMO) asiantuntijat huolehtivat kaikkien IT-palvelujen ja -palveluntarjoajien integroinnista. SMO toimii itsenäisesti ja riippumattomasti, ja varmistaa, että palvelut toimivat saumattomasti yhteen, olipa kyseessä asiakkaan oma tai kolmannelle osapuolelle ulkoistettu palvelu.

 

Tyypillisiä SIAM-palveluja ovat esimerkiksi

  • SIAM Compliancy – palvelut toimittajien hallintaan, avustamiseen, valmentamiseen, raportointiin ja toimittajien suorituskyvyn ja vaatimustenmukaisuuden auditointiin.
  • Service Catalogue & SLA Management – palvelut palvelukatalogin, konfiguraatiotietokannan (CMDB) tietojen, palvelulupausten täyttymisen ja palvelun suorituskyvyn hallintaan.
  • Core Process Management – palvelut ydintoimintojen, kuten häiriöiden, pyyntöjen, ongelmien ja pääsyn hallintaan koko palveluntarjoajien ekosysteemissä. Sisältää vakavan ja laajan häiriötilanteen hallinnan sekä ja jatkuvan palvelun kehittämisen.
  • Security Assurance – palvelut tietoturvallisuuden valvontaan ja hallintaan sekä käytäntöjen toteutukseen koko palveluntarjoajien ekosysteemissä.
  • Continuity Management – palvelut käytettävyyden hallintaan, kapasiteettitarpeiden ennustamiseen ja jatkuvuussuunnitelmien hallintaan.
  • Change Management – palvelut muutosten ja uusien järjestelmäpäivitysten hallintaan it-toimittajien koko ekosysteemissä.
  • SIAM Tooling – palvelut IT-palvelunhallintatyökalun ja loppukäyttäjäportaalin käyttöön, hallintaan ja kehittämiseen.
     

SIAM-ratkaisumme edut:

  • Parempi ja yhtenäinen laatu – yhtenäiset prosessit, laatu ja suorituskyvyn mittarit sekä työkalut koko SIAM-toimittajan ekosysteemissä
  • Alemmat toimintakulut (OPEX) toimittajia keskittämällä 
  • Kokonaisvaltaiset liiketoimintapalvelut – merkityksellisten liiketoimintapalvelujen suunnittelu tärkeimmille sidosryhmille sekä liiketoiminnan suorituskykymittarit 
  • Jatkuva palvelun kehittäminen monitoimittajaympäristössä – ideoiden ja kehitystyön hallinta yhteisessä usean osapuolen ekosysteemissä