Helsinki, 28.10.2019 - CGI:n vastuu LähiTapiolan strategisista IT-palveluista laajenee. Uusi sopimus turvaa LähiTapiolan vakuutuspalvelujen toimintavarmuuden, asiakaspalvelujen sujuvuuden ja liiketoiminnan ketterän kehittämisen.
Pilvipalvelut yhdistettynä ulkoistuksiin tarjoavat kiihdytyskaistan investointivelkojen lyhentämiseen, teknologisen takamatkan kaventamiseen  ja tietoturvaan liittyvien kyvykkyyksien parantamiseen.  Kehitysjohtajamme Jaakko Aaltonen Q & A -osiossa Ratkaisu-lehdessä.

CGI:n Service Integration and Management (SIAM) -palvelu on joustava ja skaalautuva kokonaisratkaisu IT-palvelujen suunnitteluun ja palveluntarjoajien hallintaan.

Keskitetyn palvelunhallintatoimistomme (Service Management Office, SMO) asiantuntijat huolehtivat kaikkien IT-palvelujen ja -palveluntarjoajien integroinnista. SMO toimii itsenäisesti ja riippumattomasti, ja varmistaa, että palvelut toimivat saumattomasti yhteen, olipa kyseessä asiakkaan oma tai kolmannelle osapuolelle ulkoistettu palvelu.

 

Tyypillisiä SIAM-palveluja ovat esimerkiksi

  • SIAM Compliancy – palvelut toimittajien hallintaan, avustamiseen, valmentamiseen, raportointiin ja toimittajien suorituskyvyn ja vaatimustenmukaisuuden auditointiin.
  • Service Catalogue & SLA Management – palvelut palvelukatalogin, konfiguraatiotietokannan (CMDB) tietojen, palvelulupausten täyttymisen ja palvelun suorituskyvyn hallintaan.
  • Core Process Management – palvelut ydintoimintojen, kuten häiriöiden, pyyntöjen, ongelmien ja pääsyn hallintaan koko palveluntarjoajien ekosysteemissä. Sisältää vakavan ja laajan häiriötilanteen hallinnan sekä ja jatkuvan palvelun kehittämisen.
  • Security Assurance – palvelut tietoturvallisuuden valvontaan ja hallintaan sekä käytäntöjen toteutukseen koko palveluntarjoajien ekosysteemissä.
  • Continuity Management – palvelut käytettävyyden hallintaan, kapasiteettitarpeiden ennustamiseen ja jatkuvuussuunnitelmien hallintaan.
  • Change Management – palvelut muutosten ja uusien järjestelmäpäivitysten hallintaan it-toimittajien koko ekosysteemissä.
  • SIAM Tooling – palvelut IT-palvelunhallintatyökalun ja loppukäyttäjäportaalin käyttöön, hallintaan ja kehittämiseen.
     

SIAM-ratkaisumme edut:

  • Parempi ja yhtenäinen laatu – yhtenäiset prosessit, laatu ja suorituskyvyn mittarit sekä työkalut koko SIAM-toimittajan ekosysteemissä
  • Alemmat toimintakulut (OPEX) toimittajia keskittämällä 
  • Kokonaisvaltaiset liiketoimintapalvelut – merkityksellisten liiketoimintapalvelujen suunnittelu tärkeimmille sidosryhmille sekä liiketoiminnan suorituskykymittarit 
  • Jatkuva palvelun kehittäminen monitoimittajaympäristössä – ideoiden ja kehitystyön hallinta yhteisessä usean osapuolen ekosysteemissä