Helsinki, 15.09.2020 - CGI ja julkisomisteinen 2M-IT ovat sopineet kansalaisten digitaaliseen hyvinvointiasiointiin kehitetyn Hyvis-alustan ulkoistamisesta CGI:lle. Ulkoistuksen myötä CGI:lle siirtyy vastuu palvelun ylläpidosta, jatkokehityksestä sekä 11 työntekijää.

Sähköinen asiointipalvelu on kansallinen eAsiointi, ajanvaraus- ja palvelunhallintaratkaisu.

Asiointipalvelu sisältää sairaanhoitopiiri- tai maakuntatasoisen ratkaisun kansalaisen sähköiseen asiointiin. Ratkaisu perustuu Hyvis-alustaan, jonka käytön piirissä on jo yli 2,4 miljoonaa suomalaista. Alustaa käyttävät esimerkiksi Etelä-Karjalan sairaanhoitopiiri Eksote, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri, Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri, Keski-Suomen sairaanhoitopiiri sekä usea muu suomalainen sairaanhoitopiiri.

Palvelu tarjoaa kansalaiselle mahdollisuuden hoitaa sähköisesti koko ajanvarausprosessin sekä antaa näkymän ajanvaraushistoriaan.  Palvelun järjestäjä puolestaan hyötyy kokonaishallinnan tehokkuudesta, kun järjestelmä tukee hoitoon hakeutumista ja koko hoito- ja palveluprosessin ohjausta, tähän prosessiin liittyviä valtuutuksia ja säännöstöjä. 

Kaikki asiointi yhdessä palvelukanavassa 
 
• Viestinnälliset palvelut ja esitiedot
• Yhteydenottomahdollisuus
• eKirjeiden/ sähköisten viestien lähetysmahdollisuus (mm. kutsukirjeet, lähetteesi on saapunut… jne.)
• Erilaiset esitieto- / tilaus- yms. lomakkeet
• Viestinvälitysmahdollisuus
• Ajanvarauspalvelut (Palveluohjain)
 
Helposti jatkokehitettävissä uusiin sähköisen asioinnin tarpeisiin
 
• Etävastaanottopalvelut
• Chat-palvelut
 
 

PYYDÄ ESITTELY

Täytä alla oleva lomake, ja olemme sinuun yhteydessä verkkotapaamisen sopimiseksi.