Nykyaikaisella puheentunnistuksella voidaan tuottaa tekstiä nopeasti ja helposti. Puheentunnistus mahdollistaa organisaatioille tehokkaamman työnkulun, säästöjä ajassa ja rahassa sekä paremman työntekijä- ja asiakaskokemuksen. Palvelusta löytyvät sanastot niin erikoissairaanhoitoon, perusterveydenhuoltoon kuin sosiaalitoimelle, ja se pysyy ajan tasalla myös uusien sanastojen muodostuessa haastavaan suomen kieleen. Tekoälyn ansiosta sovellus kehittyy jatkuvasti, oppien jopa käyttäjänsä puhetavan. Tunnistus toimii suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Ratkaisu mahdollistaa kaksi erityyppistä tapaa puheentunnistukseen. Edustatunnistuksessa saneltu teksti tunnistetaan ja tarjotaan reaaliaikaisesti sanelijansa tarkistettavaksi. Taustatunnistuksessa sanelijan puheesta muodostettu teksti välitetään tekstinkäsittelijälle, jonka tehtäväksi jää ainoastaan oikoluku ennen kuin teksti tallennetaan potilastietojärjestelmään. 

Puheentunnistuksesta oikea resepti HUSin arkeen

HUSissa haluttiin ottaa selvää nykyaikaisen puheentunnistuksen mahdollisuuksista yhdessä pitkäaikaisen kumppanin CGI:n kanssa. Jo pilotissa palvelun todettiin tuottavan erinomaisia tuloksia.

Lue asiakasesimerkki

Oppiva puheentunnistusratkaisu tehokkaampaan työnkulkuun

  • Taustatunnistuksella keskimäärin 15 minuutin ajansäästöä yksittäistä sanelua kohti, edustatunnistuksella saneluiden läpimenoaika paranee jopa 40 prosenttia verrattuna perinteiseen prosessiin.
  • Tekstin tuottaminen helpottuu ja nopeutuu: kädet vapautuvat muuhun työhön
  • Työnkulku tehostuu jatkuvasti
  • Työntekijä- ja asiakaskokemus paranevat: aikaa vapautuu asiakaspalveluun ja suunnitteluun, työn kuormittavuus vähenee
     

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Pipsa Raussi

0401723469, pipsa.raussi@cgi.com 

 

 

Tutustu toimialan kokonaistarjontaamme:
Sosiaali- ja terveyspalvelut | Älykäs automaatio