Ketterät menetelmät

Resource center

Kansalliskirjasto on käynnistänyt kehittämisen kulttuurin muutosprosessin, jonka tavoitteena on parantaa arvontuottoa ja asiakaslähtöisyyttä. Muutoksen ajurina toimivat ketterät menetelmät, jotka tarjoavat strukturoidun lähestymistavan kehittämiseen. Muutosmatkan taustalla on Kansalliskirjaston työskentelytapojen kehittämistarve. Ensimmäisessä vaiheessa tavoitteet liittyvät muun muassa parempaan työkuorman hallintaan, suunnitelmallisempaan toimintaan...

HSL on toteuttanut laajan verkkopalvelujen uudistuksen, jonka myötä muun muassa suosittu Reittiopas siirtyi osaksi hsl.fi:tä. Monitoimittajaympäristössä toteutetussa työssä CGI:n vastuulla oli Reittioppaan käyttöliittymän uudistus.

Suomen metsäkeskus on saanut tehostettua sovelluskehitystään merkittävästi siirryttyään käyttämään ketterää, SAFe®-viitekehykseen pohjautuvaa toimintamallia. Tulevaisuudessa tämä näkyy asiakkaille uusina, toimivampina asiointijärjestelminä. CGI on tukenut Metsäkeskusta toimintatavan merkittävässä muutoksessa.

CGI toteutti yhdessä asiakkaan kanssa talous- ja velkaneuvonnan tietojärjestelmän, jonka avulla pyritään ehkäisemään velkaantumista ja auttamaan velkaantuneita tähänastista tehokkaammin.

Matkahuollon verkkopalvelun uudistuksen lähtökohtana oli luoda asiakkaille vertaansa vailla oleva palvelukokemus. Onnistuneessa lopputuloksessa asiakasta palvelee raikas ja moderni Matkahuollon verkkopalvelu, jossa asiakaskokemus on aidosti ollut suunnittelun lähtökohta aina alkumetreistä loppuviilauksiin asti.

Dynaamisena ja asiakaskeskeisenä organisaationa tunnettu Posti Group uudistaa toimintaansa jatkuvasti. Kehittyvien yrityspalvelujen ytimestä löytyy CGI:n kehittämä Palveluapuri, tehokas ratkaisu niin prosessien rakentamiseen kuin kenttätyön ohjaamiseen. Uusien palvelujen luominen ja tuottaminen ei ole koskaan ollut näin helppoa.

TerveysHelppi on CGI:n kehittämä mobiilisovellus ja virtuaalisairaala, joka tuo Mehiläisen etäsairaanhoitajien sekä -lääkäreiden avun LähiTapiolassa henkilövakuutettujen asiakkaiden ulottuville.

Lemmikin ja omistajan välinen suhde on ainutlaatuinen sekä vahvasti tunnepitoinen. Ulkopuolisen on usein mahdotonta ymmärtää, kuinka suuren, jopa terveyteen vaikuttavan surun lemmikin sairastuminen voi aiheuttaa. Helpotusta tilanteeseen tarjoaa LemmikkiHelppi, LähiTapiolan oma etäeläinlääkärisovellus, jonka avulla rakkaan perheenjäsenen hoito onnistuu kotisohvalta ja...

Digitalisoituvan maailman kiihtyvä muutos todettiin monen suuren organisaation tapaan myös Telialla – perinteiset tavat toteuttaa laajoja projekteja eivät vastaa hetkessä elävän aikamme haasteisiin. Parhaitakin ideoita on kyettävä jalostamaan, sillä markkinoiden tarpeet ja asetelmat muuttuvat nopeammin kuin koskaan. Siksi Telian kehitysmallin...