SoftMedic – potilastietojärjestelmä on lääkäriasemien ja työterveyshuollon ammattilaisten toiminnanohjausratkaisu vastaanottotoimintaan, ajanvaraukseen, potilastyöhön ja asiakaslaskutukseen. Ratkaisumme on kehitetty yhdessä työterveyshuollon ammattilaisten kanssa tukemaan suunnitelmallisen ja tavoitteellisen työterveyshuollon toteutumista.

Helppokäyttöisyys, käyttäjäystävällisyys, modulaarisuus ja mukautuvuus ovat SoftMedic – ratkaisumme ominaisuuksia, joilla tuetaan erilaisten ja erikokoisten asiakkaidemme päivittäistä työtä.

Ratkaisumme integroituu liittymien kautta muun muassa henkilöstö- ja palkkahallintoon, erilaisiin HR-järjestelmiin, ITTE – itsepalveluilmoittautumiseen, sairaalalähete-, laboratorio- ja röntgenjärjestelmiin, asiakashallintaan, taloushallintoon sekä henkilöstökyselyihin.

Mukautuva ratkaisu – ota käyttöön tarvittavat osiot

SoftMedic mukautuu käyttäjänsä tarpeisiin. Perustoimintojen lisäksi kokonaisuutta voidaan täydentää sovelluksilla, jotka palvelevat sekä työterveyshuollon ja lääkäriasemien asiakkaita, mutta myös ammattilaisia.

Internet-ajanvaraus asiakkaille. Lääkäriasemien ja työterveyshuollon asiakkaiden ajanvarausohjelmisto vastaanottoaikojen varaamiseen verkossa tai mobiililaitteilla. Varatusta vastaanottoajasta asiakas saa sähköpostivahvistuksen tai tekstiviestimuistutuksen matkapuhelimeen.

Vastaanottotoiminnot. Ammattilaisten työpöytä, jossa on näkymä ajanvarauksiin kytkettyyn työlistaan, vastaanotolla tehtäviin kirjauksiin ja lääkemääräyksiin sekä lähetteisiin, lausuntoihin ja todistuksiin. Kaikki tutkimustulokset ja hyväksyttävät sanelut tulevat saapuneet ilmoitukset -osioon kuitattavaksi, jolloin kokonaistilanteen hahmottaminen paranee ja hoidon jatkuvuus tehostuu. Muistutukset -osioon voidaan kirjata potilaisiin tai asiakasorganisaatioihin liittyviä muistettavia asioita ja hälytyksiä, eikä tietosuojattomia muistivihkoja tai kalentereita tarvita.

Etävastaanotto. Etävastaanotto mahdollistaa videovastaanottoaikojen varauksen. Asiakkaille helppo tapa asioida vastaanotolla, sillä varattu videovastaanottokäynti avautuu sähköpostiin tulevasta varausvahvistuslinkistä. Ammattilainen saa varauksen suoraan Softmedic – työlistaansa ja avaa vastaanoton vastaanottolinkistä.

Organisaatio.web on sovellus työterveyshuollon yritysasiakkuuksien hallintaan. Sovellus sisältää yrityskertomuksen, joka yksittäisen potilaan sijasta kertoo asiakasyrityksen tapahtumista. Yrityskertomuksen toiminnallisuudet: tapahtumat, toimintasuunnitelma, tehtävät, toimenpide-ehdotukset ja vapaamuotoiset kirjaukset. Yrityskertomusosiosta on ilmestynyt mobiiliversio nimellä OMNI360 Yrityskertomus.

Laskutus. Monipuoliset ja helpot laskutustoiminnallisuudet, joissa työterveysasiakkaiden käynti- ja tutkimuskustannukset siirtyvät laskutukseen automaattisesti tai haluttaessa myös manuaalisesti. Vastaanoton tilastoinnissa käynti voidaan helposti muuttaa tapaturmakäynniksi, jolloin tieto siirtyy näppärästi suoraan vakuutusyhtiölaskutukseen.

Raportointi. SoftMedic – raportointia (toiminta-, asiakas- ja talousraportit) kehitetään jatkuvasti yhteistyössä asiakkaiden kanssa, jotta ratkaisuun tallennettava tieto on aidosti tukemassa potilastyötä. Raportoinnin selkeyttä on kehitetty graafisilla esityksillä, jolloin organisaation tai yksilön tiedot nähdään yhdessä näkymässä. Tietovarastoa hyödynnetään verkon ja SoftMedic-käyttöliittymän tai kolmannen osapuolen raportointiratkaisujen avulla.