CGI:n historia ulottuu Suomessa aina 1960-luvulle asti. Koko historiamme ajan olemme rakentaneet Suomea ja meidän suomalaisten arkea sekä työllistäjänä että digitaalisten ratkaisujen toteuttajana. Lähellä asiakkaitamme, eri puolella Suomea.

Tässä lehdessä katsomme, miten digitalisaatio tekee Suomesta vieläkin paremman ja kilpailukykyisemmän. Siitä ajatuksiaan avaavat haastattelemamme vaikuttajat yhteiskunnan eri osa-alueilta sekä omat asiantuntijamme.

Valtion digijohtaja Nina Nissilä toivoo digimurroksen tuottavan parempia palveluita ja lisäävän julkishallinnon läpinäkyvyyttä. Tärkeää on keskittyä asiakaskokemukseen.

Yksinäisyyttä torjuvan HelsinkiMission sosiaalityölle on olemassa hälyttävän suuri tarve. CGI:n kehittämä HelpingApp auttaa yhdistämään vapaaehtoiset auttajat ja avun tarvitsijat.

Kestävä kehitys tarvitsee digitalisaatiota, ja Suomella olisi tässä paljonkin annettavaa muulle maailmalle, sanoo Sitran Mari Pantsar. Parannettavaa taas olisi yhteistyössä.

Sampo Hietanen on varma, että liikenteen digitalisaatio mullistaa liikkumisen tavat ja samalla siitä kehittyy satojen miljardien eurojen bisnes.

Sote-uudistus asettaa kovia vaatimuksia tiedonhallinnan ratkaisuille. Sote-sektorin IT-päättäjät ovat paljon vartijoina. Siksi läpi Suomen ulottuvaa yhteistyötä varten on perustettu UNA-hanke.

Suomessa yhteiskunnan toimivuus kyberuhkien ristitulessa on varmistettu kansainvälisesti ainutlaatuisella tavalla. Kansallinen kyberturvallisuus perustuu luottamukseen, monitasoiseen yhteistyöhön ja verkostoitumiseen.

Ensin palkkalaskelmat siirtyivät selaimelle, sitten kännykän ruudulle. "Kaikki meni niin kuin Strömsössä", palvelupäällikkö Kerstin Ahmarova Metsähallituksen Palvelukeskuksesta sanoo CGI:n Palkat Mukana -mobiilisovelluksesta.