Digimurroksessa tarvitaan asiantuntijoita, jotka tuntevat uudet teknologiat ja keinot niiden hyödyntämiseen. CGI Next yhdistää asiantuntijat, tietovarat, teknologiat ja designin.

 ”Avullamme yritykset pystyvät nopeasti vastaamaan uusiin vaatimuksiin, tarttumaan uuteen teknologiaan sekä kehittämään niistä fiksua liiketoimintaa. Lähtökohtaisesti Nextissä fokuksemme on sellaisissa teknologioissa ja palveluissa, joita voidaan hyödyntää useam­malla eri toimialalla”, kiteyttää CGI Next -yksikön johtaja Niko Halonen.

Nextissä tuotetaan muun muassa palvelualustoja, ohjelmistorobotiikkaa, koneoppimisen, tekoälyn ja analytiikan palveluja sekä palvelumuotoilu- ja business design -konsultointia. 

”Vakiintuneiden palvelujen lisäksi olemme kehittäneet Digital Spark -konseptin innovaatioiden synnyttämiseen ja NextLab-ympäristön, joka on edullinen ja nopea tapa testata uusia teknologioita ja niiden soveltuvuutta asiakkaan liiketoimintaan”, kertoo Halonen.

Meillä on ainutlaatuinen kyky edistää erilaisten ja erilaisissa tilanteissa olevien yritysten digiloikkaa.

Tukea ja näkemystä eri vaiheisiin

CGI Nextillä on paljon annettavaa erityisesti digitaaliseen muutokseen, ­mutta sen vaikutus ulottuu myös yritysten kulttuurin muuttumiseen ketteräksi ja innovaatioita tukevaksi.

Robotti

”Työn murros koskee kaikkia ja heijastuu kaikkiin toiminnan tasoihin. Monialaisena toimijana meillä on ainutlaatuinen kyky edistää erilaisten ja erilaisissa tilanteissa olevien yritysten digiloikkaa. Osa hakee meiltä apua strategisen etenemispolun rakentamiseen, toiset hyvinkin täsmälliseen ­uuden teknologian valjastamiseen”, avaa Halonen yksikkönsä palvelukirjoa.

Kehitysvaiheet ja -tarpeet vaihtelevat Halosen mukaan paljon. Toimintamallien muutos on jo iskenyt lujaa muun muassa pankki-, vakuutus- ja kaupan aloille. Jotkut toimialat ovat vielä digimurroksen alkupyörteessä.

”Olennaista on kyky tarttua toimeen ajoissa. Viime aikoina on esimerkiksi ollut hienoa huomata, miten metsäteollisuudessa ja terveydenhuollossa on lähdetty edistämään digitaalisten alustojen hyödyntämistä. Puukauppa digitalisoituu vauhdilla, ja pian terveysdatakin on hyödynnettävissä aiempaa paremmin.” 

Meillä on ainutlaatuinen kyky edistää erilaisten ja erilaisissa tilanteissa olevien yritysten digiloikkaa.

10 esimerkkiä CGI Nextin palveluista

1.    Digitaalisten alustojen ja palvelujen kehittäminen
2.    Tekoälyä ja pilvialustoja hyödyntävät analytiikkaratkaisut
3.    Älykkään auto­maation ja modernin tietotyön ratkaisut
4.    Ohjelmistorobotit ja prosessiautomaatioratkaisut
5.    Markkinointiautomaatio- ja asiakastietoratkaisut
6.    Digital Spark ­fasilitoituun innovaatiotyöhön
7.    Service Sprint innovaatioiden nopeaan testaamiseen
8.    Palvelumuotoilu ja muutos­konsultointi
9.    NextLab uusien teknologioiden testaamiseen
10.    Kyberturvallisuuskeskus & -konsultointi

HERÄSIKÖ KYSYMYKSIÄ?
Niko Halonenniko.halonen@cgi.com
+358 40 833 2083

Teksti Ari Rytsy. Kuva Jari Härkönen