Digistä on muodostumassa ajasta ja paikasta riippumaton ensisijainen asiointitapa julkishallinnon tarjoamiin palveluihin. Inhimillisen ja turvallisen vuorovaikutuksen tarjoaminen edellyttää teknisen osaamisen lisäksi kansalaisten tarpeiden ja näkemysten huomioimista. Digi- ja väestötietovirasto rakentaa sujuvampaa Suomea Digitaalisten palvelujen ensisijaisuuden edistäminen on ollut julkishallinnon agendalla...
Digi- ja väestötietovirasto (DVV) sekä IT-palveluyhtiö CGI järjestivät jo toistamiseen hackathonin osana tulevaisuuden yhteiskunnan arkea helpottavien digitaalisten palveluiden visioimista ja kehittämistä. Tällä kertaa tapahtuman taustalla oli DVV:n digitaalisen identiteetin hanke, jonka yhteydessä kehitetään digitaalista henkilöllisyystodistusta. DVV ja CGI kutsuivat hackathoniin...
Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu heitti CGI:n palvelumuotoilijoille haasteeksi selvittää, miten verenluovuttajan palvelupolusta saadaan houkuttelevampi ja sitouttavampi? Millaisia ovat esteet, jotka mahdollisesti keskeyttävät prosessin tai huonontavat asiakaskokemusta? Löytyykö kehitysehdotuksia asiakaskokemuksen parantamiseen? CGI järjesti yhdessä Veripalvelun kanssa kyselyn ja ideointityöpajan, jossa vastattiin...
Ulla Jones ja Jouni Linkola keskustelevat muotoilun ja IT:n yhdistämisestä ja pohtivat mitä tarjottavaa muotoilulla on prosesseihin.
Päätään viime vuosina nostanut palvelumuotoilu on tuonut luovat ja visuaaliset toimintatavat virkamies- ja palvelunkehitystyöhön. Luovuutta ei pidä säikähtää, sanoo professori.