Paikkatieto

Resource center

CGI kehittää Ruokavirastolle avaruusdataan ja tekoälyyn pohjautuvaa järjestelmää, joka tunnistaa Suomen peltojen kasvilajit, hoitotarpeet ja tehdyt toimenpiteet, kuten niitot ja maanmuokkaukset. Hanke on osa EU:n yhteisen maatalouspolitiikan uudistusta, ja se tukee keskeisesti myös vihreän kehityksen tavoitteiden saavuttamista.

HSL tarjoaa pääkaupunkiseudulla sujuvia joukkoliikenteen palveluita, joiden kehittämisessä hyödynnetään liikennedataa. CGI on auttanut HSL:ää kehittämään ratkaisun, jonka avulla satelliittidataan pohjautuvasta tiheästä paikkatiedosta saadaan enemmän tehoja liiketoiminnan tarpeisiin. Helsingin seudun liikenne eli HSL on Helsingin seudun joukkoliikennejärjestelmästä vastaava kuntayhtymä, jonka visiona...

CGI:n palvelu auttaa SOK:ta löytämään parhaat kauppapaikat paikkatietoa hyödyntäen.

Suomalaisen Optiscanin Abakus FieldWork -järjestelmä tekee tuhansien käyttäjiensä kenttätyöstä sujuvampaa. CGI:n Navici®-taustakartta- ja geokoodauspalvelujen avulla asennus- ja huoltokohteet löytyvät helposti, reitit tulee valittua oikein ja työnjohto tietää aina, missä mennään.

Navici®-pilvipalvelun ansiosta Geotrimin verkostorakentamisen asiakkaat pysyvät enemmän kuin kartalla – aina ajantasaiset kiinteistötiedot ovat nähtävissä yhdeltä näkymältä, tehden kenttätyöstä ennennäkemättömän sujuvaa.

Finavian tärkein tavoite on tehdä matkustamisesta sujuvaa ja mutkatonta. Konsultoimme asiakasta paikkatiedon strategiasta ja rakensimme konkreettisen toimintasuunnitelman tavoitteisiin pääsemiseksi yhteistyössä asiakkaan kanssa. Lue uudesta referenssistä, mitä hyötyä asiakkaamme saavutti paikkatiedon tarkastelemisella kokonaisuutena yksittäisten siilojen sijaan.

VR:lle toteutettu ratkaisu mahdollistaa häiriöidenhoitamisen niin, että niillä on mahdollisimman vähän vaikutusta asiakkaiden matkaan ja että mahdollisimman iso osa ongelmista on ratkaistu jo ennen kuin asiakas astuu junaan.

Helsingin bussiliikenne halusi päästä käsiksi tarkempaan, linjakohtaiseen ja kuljettajakohtaiseen tietoon. Busseihin asennettiin datankeruulaite ja anturit, joista syntyvä tieto tallennetaan Microsoft SQL Server -pohjaiseen tietovarastoon. Yhdessä CGI:n kanssa yhtiö alkoi jalostaa niistä kertyvää valtavaa tietomäärää.

Navicilla seurataan ja analysoidaan kaluston liikkuvuutta, Mobilogilla työaikaa.