Asiakaskokemuksen kehittäminen

Resource center

Elina Ruokari
Elina Ruokari

Mitä tapahtuu kaupan alalla? NRF 2024 hypetti generatiivista tekoälyä

06.02.2024 CGI osallistui vuotuisesti järjestettävään kaupan alan toimijoita yhdistävän National Retail Federationin (NRF) tapahtumaan New Yorkissa. Tapahtuma kokosi yhteen kymmeniätuhansia kaupan ja IT-alan ammattilaisia. Jo ennakko-oletuksena generatiivisen tekoälyn hyödyntäminen nousi vahvaksi teemaksi, ja näinhän se oli. Positiivista hypessä on se, että...

Oona Vuorio, CGI
Oona Vuorio

Yhdenvertaisuus, vastuullisuus ja osallistaminen: avaimet julkishallinnon menestykseen

28.11.2023 Suuret megatrendit, kuten väestön ikääntyminen ja monimuotoistuminen sekä luonnon kantokyvyn mureneminen, kasvattavat tarvetta kehittää vastuullisuutta. Sosiaalisen vastuullisuuden ja palvelumuotoilun käyttö voivat edistää yhteiskunnan tasa-arvoisuutta tuomalla empatiaa osaksi suunnitteluprosessia ja vastuullisuuden kokonaisvaltaista kehittämistä. Vastuullisuuden merkitys on kasvanut äärimmäisen nopeasti liike-elämässä ja...

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on valinnut IT-palvelu- ja konsultointiyhtiö CGI:n toimittajaksi kehittämään viraston digitaalisia palveluja. Visuaalisesti ja teknisesti hyvin toimivilla digipalveluilla sujuvoitetaan asiointia ja mahdollistetaan erinomainen asiakaskokemus.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon tietojärjestelmien uudistushanke on tehostanut seurakuntien hallintoa ja tuonut uusia mahdollisuuksia kirkon jäsenten sähköiseen palvelemiseen. Kirjuri-jäsentietojärjestelmä on helpottanut ja nopeuttanut muun muassa virkatodistusten saamista.

Asiantuntija
Mikko Väänänen

Mobiilisovellusten käytetyimmät teknologiat vuonna 2023

19.03.2023 Mobiilisovelluksen suunnittelun ensimmäinen askel on oikean teknologian valinta. Jos valinta on väärä, voivat hallinnointikustannukset nousta pilviin tai pahimmassa tapauksessa asiakaskokemus kärsiä niin paljon, että sovellus jää käyttämättä ja investointi menee hukkaan.

IT- ja konsultointiyhtiö CGI ja varainhoitajapankki Aktia ovat allekirjoittaneet sopimuksen strategisesta yhteistyöstä. Kumppanuuden myötä CGI vastaa jatkossa Aktian keskeisistä pankkiliiketoiminnan IT-palveluista, kattaen noin 150 sovelluksen kehitys- ja ylläpitopalvelut. Sopimuksen kokonaisarvo on noin 50 miljoonaa euroa.

CGI:n blogi - kirjoituksia eri asiantuntijoilta
CGI Suomen asiantuntijat

Data auttaa taustalla, kun asukaskokemusta kehitetään

10.05.2022 Kunnat ovat vielä kaukana yritysten tavasta hyödyntää asiakaspalautetta. Data kannattaa kuitenkin ottaa käyttöön palveluiden ja asukaskokemuksen kehittämisessä. Yritykset tuntevat asiakkaansa, mutta tuntevatko kunnat? Kunnat haluavat tietää vetovoimansa tason ja kaupungit uutisoivat aktiivisesti tutkimusten tuloksista. Tutkimukset ja laajat kyselyt ovat tarpeen...