CGI:n Service Integration and Management (SIAM) -palvelu on joustava ja skaalautuva kokonaisratkaisu IT-palvelujen suunnitteluun ja palveluntarjoajien hallintaan.

Keskitetyn palvelunhallintatoimistomme (Service Management Office, SMO) asiantuntijat huolehtivat kaikkien IT-palvelujen ja -palveluntarjoajien integroinnista. SMO toimii itsenäisesti ja riippumattomasti, ja varmistaa, että palvelut toimivat saumattomasti yhteen, olipa kyseessä asiakkaan oma tai kolmannelle osapuolelle ulkoistettu palvelu.

 

Lamppu-ikoni - SIAM-palvelut

Tyypillisiä SIAM-palveluja ovat esimerkiksi

SIAM Compliancy – palvelut toimittajien hallintaan, avustamiseen, valmentamiseen, raportointiin ja toimittajien suorituskyvyn ja vaatimustenmukaisuuden auditointiin.

Service Catalogue & SLA Management – palvelut palvelukatalogin, konfiguraatiotietokannan (CMDB) tietojen, palvelulupausten täyttymisen ja palvelun suorituskyvyn hallintaan.

Core Process Management – palvelut ydintoimintojen, kuten häiriöiden, pyyntöjen, ongelmien ja pääsyn hallintaan koko palveluntarjoajien ekosysteemissä. Sisältää vakavan ja laajan häiriötilanteen hallinnan sekä ja jatkuvan palvelun kehittämisen.

Security Assurance – palvelut tietoturvallisuuden valvontaan ja hallintaan sekä käytäntöjen toteutukseen koko palveluntarjoajien ekosysteemissä.

Continuity Management – palvelut käytettävyyden hallintaan, kapasiteettitarpeiden ennustamiseen ja jatkuvuussuunnitelmien hallintaan.

Change Management – palvelut muutosten ja uusien järjestelmäpäivitysten hallintaan it-toimittajien koko ekosysteemissä.

SIAM Tooling – palvelut IT-palvelunhallintatyökalun ja loppukäyttäjäportaalin käyttöön, hallintaan ja kehittämiseen.
 

Oikein-merkki - palveluiden hyödyt

SIAM-ratkaisumme edut:

Parempi ja yhtenäinen laatu – yhtenäiset prosessit, laatu ja suorituskyvyn mittarit sekä työkalut koko SIAM-toimittajan ekosysteemissä

Alemmat toimintakulut (OPEX) toimittajia keskittämällä 

Kokonaisvaltaiset liiketoimintapalvelut – merkityksellisten liiketoimintapalvelujen suunnittelu tärkeimmille sidosryhmille sekä liiketoiminnan suorituskykymittarit 

Jatkuva palvelun kehittäminen monitoimittajaympäristössä – ideoiden ja kehitystyön hallinta yhteisessä usean osapuolen ekosysteemissä