Erinomainen kirjoitus! Tavallaan sääli että pankit pyrkivät pitkälti seuraavan polven digitalisaatiossaan vain vetämään mattoa uusien maksupalvelupelureiden alta. Asiakaslähtöinen strategia olisi kehittää nykyisiä palveluita. Esimerkiksi pyrkiä eroon paperisista tunnuslukulapuista. Ratkaista tili- ja viitenumeroiden näpyttely, jollain käytettävämmällä tavalla kaikilla alustoilla. Tarjota helpon ja nopean tavan siirtää pieniä rahamääriä esimerkiksi pelkän hyperlinkin avulla. Mainitut Pivo ja Mobilepay ovat toki askeleita juuri tähän suuntaan. Mutta niissäkin sellainen kokonaisvaltainen "seuraavan sukupolven visio" puuttuu. Ne tarjoavat jotain arkea helpottavia palveluita, joita ei sitten taas perinteisestä verkkopankista löydy ja vice versa. Kokonaisuus pikemminkin saataa ennemmin hämilleen kuin helpottaa arkea.

Submitted by Jari Hietaniemi on 05.12.2015

Comment editor

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.