Finlandia-talo pullistelee taas tammikuussa, kun Ratkaisu19 kokoaa paikalle yli tuhat digitaalisen liiketoiminnan päättäjää ja vaikuttajaa 24.1.2019.

Ratkaisu19-tapahtuman teema on Design Your Future Business ja teeman mukaisesti katse on vahvasti tulevaisuuteen.

Lue vinkkini tapahtumakävijälle:

Seinäruususta tähtitanssijaksi Innovate-salin osallistavissa työpajoissa

Innovate-salit on tänä vuonna valjastettu yhdessä sinun kanssasi toteutettaville työpajoille. Tässä ovat kolme suosikkiani:

  • Vuosi 2018 jää historiaan erilaisten digipalveluiden hulluna vuotena. Välillä kehityksen vauhdissa katosi liiketoiminnallinen fokus. Oliko palvelusi lopulta vain lomake internetissä? Alustatalousajattelu tuo liiketoimintamurroksen mukaan kehitykseen. Nousevien alustayritysten arvoverkot ovat suurin uhka liiketoimintasi arvoketjulle. Alustataloustyöpajassa kuulet globaalien esimerkkien sijasta konkretiaa läheltäsi. Opit mitä on ydintransaktio, kaksipuolisuus ja alustatalouden governance. Sisältö perustuu MIT:n alustatalous -opintokokonaisuuteen, jossa on osallistujia 64 eri maasta. Lisäksi näet ensimmäisenä tilaisuudessa julkaistavan CGI:n alustatalouskanvaksen.
  • Asiakasdataa, entäs sitten? Asiakasdataa kerätään valtavia määriä, mutta mitä kaikella tällä datalla voisi tai pitäisi tehdä? Työpajan teema on: Datasta tietoon - tiedosta ymmärrykseen - ymmärryksestä toimintaan – toiminnasta oppimiseen – oppimisesta tulokseen. Miten sen tiedon avulla lisätään asiakasymmärrystä, parannetaan asiakastyytyväisyyttä ja hankitaan lisää sinulle sopivia asiakkuuksia? Muun muassa näihin kysymyksiin mietitään vastauksia tässä workshopissa.
  • Onko sinulla liiketoimintaanne liittyvä ongelma, mutta sen ratkaiseminen tuntuu massiiviselta projektilta. Ratkaisu on epäselvä. Sen toimisuus asiakkaillesi, kumppaneillesi tai henkilöstöllesi on tuntematon. Tällöin Löydä keinoja kehittää parempia palveluita nopeammin -työpaja on sinulle se oikea! Saat ymmärryksen Service Sprint -menetelmästä, jossa luodaan kohderyhmälläsi validoitu ratkaisu ja prototyyppi yhdessä viikossa. Työskentelyä Sprint tiimissä on verrattu aikuisten luokkaretkeen. Pääset kokeilemaan, miltä ensi kilometrit bussissa loistojengin kanssa tuntuvat.

Näiden lisäksi ohjelmassa on vielä neljä muuta timanttista workshopia, eli tarjontaa riittää!

Teema on Design Your Future Business ja teeman mukaisesti katse on vahvasti tulevaisuuteen.

 

Teemasalien ohjelmatarjonta häikäisee

Ratkaisu19-puheenvuoroissa valikoima ei lopu kesken! Tässä kolme tärppiäni tulevaisuuteen katsovalle seminaarikävijälle:

Uudistuva OP & digiajan kilpailukyvyn kehittäminen

Pääjohtaja Timo Ritakallio kertoo puheenvuorossaan, miten OP uudistuu ja uudelleenorganisoituu keskiössä asiakaskokemus ja tavoitteena digiajan kilpailukyvyn kehittäminen. Varmasti mielenkiintoista visiointia luvassa!

The Rebirth of Nokia Phones & Analytics Driven Customer Engagement

Jos joku ehti ajatella, että Nokia-puhelimet ovat historiaa, hän erehtyi. Pia Kantola valottaa puheenvuorossaan, miten HMD yhdistää ikonisen matkapuhelinbrändin ja alan johtavat ohjelmisto- ja sovellusosaajat sekä asiakasystävällisen käyttäjäkokemuksen. Nokian tarina jatkuu ja brändi elää edelleen vahvana.

Taking-off with SAFe – How Airbus utilizes Agile in business

Airbusin koneet ovat varmasti kaikille lentomatkustajille tuttuja, mutta vaikka koneet ovat suuria ja massiivisia, Airbusin toiminta on ketterää. Muriel Nomura kertoo, miten Airbus hyödyntää ketterää kehittämistä ja mitä ketteryys heille tarkoittaa.

Näiden puheenvuorojen lisäksi Ratkaisu19-ohjelma on pullollaan upeita esiintyjiä ja inspiroivia puheenvuoroja, kannattaa tutustua tarkemmin!

 

Kipin kapin demoalueelle

Ohjelmatauoillakaan ei kannata jäädä toimettomaksi. Demoalueella pääset näkemään, kokemaan ja testaamaan ratkaisuja käytännössä. Tässä kolme maistiaista, lopuista löydät tietoa tapahtumasivulta:

  • NextLabissä voit testata uusia teknologioita ja niiden soveltuvuutta liiketoimintaan lyhyillä konkreettisilla kokeiluilla. Ketterät kokeilut auttavat paitsi testaamaan mahdollisuuksia myös ponnistamaan ideat projekteiksi.
  • Älykäs automaatio ja uudenlaiset liiketoimintaympäristöt demopisteellä koet, miten voit itse opettaa tekoälyllä varustettua robottia yksinkertaisin elein ja kuulet, miten älykkään automaation avulla voi tehostaa yrityksen liiketoimintaprosesseja ja palveluketjuja.
  • Voisivatko ketterät menetelmät tuoda uutta vauhtia organisaationne toimintaan tai olisiko nykyisissä toimintatavoissa vielä hiottavaa? Ketterien menetelmien ständillä voit varata lyhyen tapaamisen agile-valmentajamme kanssa tai tulla keskustelemaan aiheesta ilman ajanvarausta – ketterää vai mitä!

Tässä siis 3 + 3 + 3 tärppiä tapahtumaan tulijalle, mutta kuten todettua, tässä oli vain pintaraapaisu. Viimeinen vinkkini onkin: ota kuppi kuumaa, nojaa taakse ja syvenny tutustumaan upeaan ohjelmatarjontaan.

Tapaamisiin tammikuussa Finlandia-talolla!

Kirjoittajasta

Picture of Antti Harjunpää

Antti Harjunpää

Johtaja, Digitaalinen asiakaskokemus

Nimeni on Antti Harjunpää. Missioni on auttaa Suomalaisia yrityksiä kohtaamaan asiakkaansa digitaalisissa kanavissa. Teknologian lisäksi keskityn yrityskulttuuriin, jonka avulla erinomainen asiakaskokemus voidaan rakentaa. Erityisesti uskon erilaisten ihmisten törmäyttämisen synnyttävän yhteisiä oivalluksia, jotka ovat erinomaisen asiakaskokemuksen ydin. Kasvu rakennetaan designin, teknologian ja liiketoiminnan yhteistyöllä. ...

Kirjoita kommentti

Comment editor

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Blogi-kommentoinnin ohjeet ja käyttöehdot