Ensisijaiset välilehdet

Ihmisten 100% käyttöaste tuottavaan työhön on yhtä todellista kuin litteä maapallo. Idea ei toiminut vanhassa teollisuudessa, eikä sille ole mitään sijaa tietotyössä. 100% utilisaation ihannointi tuo mukanaan valtavan kasan ongelmia,...
Asiantuntijamme Jenni Kylmäkoski vieraili Euroopan SAFe Summitissa, jossa hän pääsi tapamaan Scaled Agile Inc. perustajaa Dean Leffingwelliä. Jenni kirjoitti ylös kuulumisensa tapahtuman tiimoilta. Lue, mitä SAFe-viitekehyksestä puhutaan.
Monet meistä pitävät itseään järkevinä päätöksentekijöinä, mutta mitä tapahtuu, kun sinun pitäisikin luopua hartaasti tekemästäsi työstä? Asiantuntijamme Ari Lahti avaa aihetta lisää blogissaan.
Ketterän kehityksen perusolettamus on, että emme koskaan pysty lukemaan kristallipallosta, mikä olisi ainoa ja oikea lopputulos. Mutta miten kokonaisuudelle valitaan oikea sopimus? Lue Jenni Kylmäkosken ratkaisut, jolla sopimuksesi ei kahlitse...
Pitääkö olla huolissaan, kun ketterässä projektissamme on tuoteomistaja, joka ei ole ennen toiminut tehtävässä, eikä tunne rooliaan. Miten tulisi toimia? Agile-konsultime Raija Harle vastaa blogissaan.

DevOps-malli tutuksi pelillistämisen avulla

2019-01-30 Tuntuuko, että toimintatapoihin tulisi saada tehokkuutta? Ehkä DevOps-malli voisi auttaa? Mitäpä jos tekisit DevOps-toimintamallin periaatteet tutuiksi hauskalla ja opettavaisella tavalla ryhmätyön kautta. Joukko asiantuntijoitamme osallistui The Phoenix project –simulaatiopeliin.

Kyllä tekemällä oppii ja muut sanonnat, jotka eivät toimi organisaatiomuutoksen myllerryksessä

2019-01-03 Onko niin, että vain lahjattomat harjoittelevat, vai onko oppia ikä kaikki? Opiskellaanko kursseilla omaa osaamista varten koulun sijaan ja lisääkö tieto tuskaa? Onnistuneen muutoksen salaisuus on hyvin aiheeseen perehtyneet työntekijät...

Johtaja muutoksen mahdollistajana

2018-11-23 Mikä on johtajan merkitys tiimin siirtyessä ketteriin menetelmiin? Jenni Kylmäkoski listasi vinkit ja neuvot vastaamaan kysymykseen.

Se tuska, kun ongelmat tulevat näkyväksi

2018-11-12 Yksi niistä kysymyksistä, joihin ketterät menetelmät vastaavat hyvin, on ”Milloin haluat tietää, että sinulla on ongelma?” Äkkiseltään ajateltuna vastaus on tietysti heti, mutta valitettavan usein pitkitämme huonojen uutisten vastaanottamista ja...

Nopea. Ketterä. Innovatiivinen. Sehän on Service Sprint!

2018-11-12 Asiakkaan aikakaudella on todella hankala ennustaa, miten asiakkaat reagoivat uusiin ideoihin ja palveluihin. Ja vaikka osuttaisiin oikeaan, kehitys on ennennäkemättömän nopeaa ja äärimmäinen kilpailu tekee tuotteiden ja palveluiden sykleistä lyhyempiä...