Kolmannessa ja viimeisessä blogisarjan osassa Vili Urpilainen ottaa kantaa kahteen tapaan tehostaa toimintaa ja kohentaa asiakastyytyväisyyttä: raportointiin ja strategiaan.
Paikkatiedon merkitys uusien ja nykyisten palveluiden mahdollistajana on noussut yhä keskeisemmäksi. Turvaamalla paikkatietojen laatu ja saatavuus sekä ehkäisemällä väärinkäytösten riskit voidaan tietojen avaamisesta saada täysimittaiset hyödyt minimoimalla haitat.
Tekoälyn käyttöönottoon liittyy monia haasteita. Niistä selviäminen voi ratkaista tekoälyn tulevaisuuden koko organisaatiossa. Lue blogista, miten hyppäät yleisimpien sudenkuoppien yli.
Tämä blogikirjoitus on jatkoa blogisarjan ensimmäiseen osaan. Kolmen osan blogisarja keskittyy asiakastyytyväisyyteen, mutta osat ovat suunniteltu antamaan ajateltavaa myös erikseen.
Rakennuksen tietomallista (BIM) on puhuttu niin kauan, että sille on jo muodostunut lähihistoria. Tietomallin hyödyntäminen rakentamisen projekteissa on puheista huolimatta hyvin vaihtelevaa. Voi olla, että joku rakentamisprojektiin osallistuva taho ei...

Laiva on lastattu datalla ja tekoälyllä

Matti Helenius Matti Helenius

2018-09-26 Isojen rahtilaivojen lastaaminen ja ohjaaminen läpi valtamerten myrskyjen ei ole ihan pala kakkua. Ei, vaikka digitalisaatio tekeekin merenkulusta entistä turvallisempaa. Rahtilaivojen lastausratkaisuihin erikoistunut MacGregor on kehittänyt nykyaikaiseen teknologiaan perustuvan tavan...

Tiedätkö, mistä sinun kotisi on tehty? Joko olisi aika saada käsiimme kotimme tuoteselosteet?

Kari Matinmikko Kari Matinmikko

2018-09-21 Ylen uutisissa mainittiin 13.8, että ympäristöministeriö käynnistää hankkeen rakennusten tuoteselosteiden aikaansaamiseksi. Miksi vasta nyt? Esimerkiksi elintarvikkeiden tuoteselosteet ovat olleet arkipäivää jo historian sivu. Tiedämme, mitä syömme, mutta kodistamme tiedämme vain...

IoT:n neljä tasoa

Juha Peltoniemi Juha Peltoniemi

2018-08-17 IoT eli Internet of Things. Termi, josta on vouhkattu jo vuosia. Mutta mistä se on oikein lähtöisin ja missä sen kehitys menee juuri nyt? Katso #uusibisnes-sarjan neljäs jakso.

Nouseeko vähittäiskaupan aurinko idästä?

Petri Anttila Petri Anttila

2018-07-30 Miten vähittäiskauppa voi viedä asiakaskokemuksen uudelle tasolle? Lue blogistamme, miten kiinalainen Alibaba säästää asiakkaansa jonottamiselta ja kohdentamattomalta markkinoinnilta.

Kas, analytiikka mullistui juuri! - Ota tietovarastot käyttöön entistä tehokkaammin

Timo Turunen Timo Turunen

2018-07-06 Analytiikka on pohjimmiltaan tiedon poimintaa valtavasta datamassasta, eikö vain? Perinteisesti analytiikkaa on lähestytty yrityksen mittaamis- ja talousprosessin näkökulmasta, mutta sen avulla voi myös yrittää ymmärtää, mitä on tapahtumassa juuri tässä...