Mobiilisovellusten käytetyimmät teknologiat vuonna 2023

Mobiilisovelluksen suunnittelun ensimmäinen askel on oikean teknologian valinta. Jos valinta on väärä, voivat hallinnointikustannukset nousta pilviin tai pahimmassa tapauksessa asiakaskokemus kärsiä niin paljon, että sovellus jää käyttämättä ja investointi menee...

Data auttaa taustalla, kun asukaskokemusta kehitetään

Kunnat ovat vielä kaukana yritysten tavasta hyödyntää asiakaspalautetta. Data kannattaa kuitenkin ottaa käyttöön palveluiden ja asukaskokemuksen kehittämisessä. Yritykset tuntevat asiakkaansa, mutta tuntevatko kunnat? Kunnat haluavat tietää vetovoimansa tason ja kaupungit...

Juha Salmi, CGI
Juha Salmi

Sote-ala hakee digistä ratkaisua asiakaskokemuksen parantamiseen

2022-03-16

Sosiaali- ja terveysala on murroksessa ja jatkaa uudistumistaan digitalisaation ja sote-uudistuksen viitoittamalla tiellä. Asiakas- ja työntekijäkokemuksen parantaminen on toimialan suurin painopiste. Lisäksi sote-sektori panostaa data-analytiikkaan, joka mahdollistaa tarkemman ja turvallisemman...

Kasvokuva Matleena Rintalasta
Matleena Rintala

Lapsi varhaiskasvatuksen keskiössä

2021-06-22

Käsittelimme kesäkuun webinaarissa varhaiskasvatuksen uusia mahdollisuuksia. Webinaarin pohjana käytimme asiakkaiden kanssa käytyjä keskusteluja. Kartoitimme näkemyksiä muun muassa moniammatillisen yhteistyön toteutumisesta sekä lapsen varhaiskasvatussuunnitelmasta eli vasusta. Varhaiskasvatuksessa lapsen pitäisi olla keskiössä...

Anna-Maija Moilanen
Anna-Maija Moilanen

Tiedolla johtaminen tähtää asukaskokemuksen parantamiseen

2021-06-21

Tiedolla johtaminen tarkoittaa yksinkertaisimmillaan tietoon perustuvaa parempaa päätöksentekoa. Jotta tähän päästäisiin, kuntien pitäisi kerätä sähköisesti tietoa ja kehittää verkkopalveluita, kuten oikea Smart City. Olen tutkinut kuntien strategiajohtamista ja haastattelin pro...