Digitaalisen strategian, kuten minkä tahansa strategian, toteuttamisen suurin haaste on yrityksen kulttuurin ja muutoksen johtaminen.

Maailma ja liiketoiminta muuttuvat sellaisella vauhdilla, että perinteisiin päätöksentekomalleihin tukeutuva yritys jää askel askeleelta kauemmas ketterien kilpailijoidensa tahdista.

Reagointiaikaa ei ole Lataa CDO Playbook

Kun yrityksen liiketaloudelliset mittarit osoittavat riittävää tarvetta hankkeelle, on jo liian myöhäistä aloittaa. Reagoinnista täytyy siirtyä ennakointiin ja päätöksenteon kynnystä madaltaa.

Uudessa maailmassa johdon täytyy uskaltaa siirtää valtaa ja vastuuta autonomisille kehitystiimeille. Silloin johto voi keskittyä kirkkaisiin strategisiin linjauksiin.

Moni yritys on palkannut Chief Digital Officerin, CDO:n, ratkaisemaan tätä haastetta. Joissain yrityksissä titteli on eri, mutta vastuu sama: luoda voittavia digitaalisen maailman liiketoimintamalleja ja toteuttaa ne ennen kilpailijoita.

Miten se tapahtuu? Miten tämä digitaalisuuden esitaistelija kykenee rakentamaan uutta organisaatiossaan legacy-järjestelmien, kulttuurikitkan ja muutosvastarinnan ristitulessa?

 

CDO Playbookista ketteryydelle kivijalka

Kirjoitimme oppaan, joka on tarkoitettu tittelistäsi riippumatta sinulle, joka vastaat organisaatiosi digitaalisen muutoksen johtamisesta.

Kirja tarjoaa sinulle tuoretta näkemystä strategian ja johtamisen muuttumisesta, tehokkaasta tavasta käyttää rahaa, hackathon-krapulasta, laadukkaiden innovaatioiden löytämisestä ja siitä, miksi olemassa olevan kehittäminen ja täysin uuden löytäminen harvoin toimivat yhdessä.

CDO Playbookin luettuasi ymmärrät paremmin, miten digitaalinen transformaatio etenee sanoista tekoihin, oli kyse organisaation suurista ideologisista tai rakenteellisista muutoksista tai digitaalisten palveluiden käytännön kehittämisestä.

Kirjoittajina toimivat CGI:n digitaalisen asiakaskokemuksen, palvelumuotoilun ja ketterän organisaation asiantuntijat: Virpi Rowe, Pirkka Pelttari, Ville Rinne, Markku Myllylahti, Minna Salonen sekä allekirjoittanut.

 

Lataa CDO Playbook veloituksetta:

Lataa CDO Playbook

Kirjoittajasta

Picture of Antti Harjunpää

Antti Harjunpää

Johtaja, Digitaalinen asiakaskokemus

Nimeni on Antti Harjunpää. Missioni on auttaa Suomalaisia yrityksiä kohtaamaan asiakkaansa digitaalisissa kanavissa. Teknologian lisäksi keskityn yrityskulttuuriin, jonka avulla erinomainen asiakaskokemus voidaan rakentaa. Erityisesti uskon erilaisten ihmisten törmäyttämisen synnyttävän yhteisiä oivalluksia, jotka ovat erinomaisen asiakaskokemuksen ydin. Kasvu rakennetaan designin, teknologian ja liiketoiminnan yhteistyöllä. ...

Kirjoita kommentti

Comment editor

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Blogi-kommentoinnin ohjeet ja käyttöehdot