Primary tabs

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 210 000 jäsentä, joista suurin osa työskentelee vähittäiskaupassa, matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajanpalveluissa, kiinteistöpalveluissa sekä vartiointialalla.

Yksi jäsenilleen tärkeistä PAMin tarjoamista palveluista on työttömyyskassa, joka tuo turvaa työttömyyden aikana maksamalla jäsenille ansiopäivärahaa. Työttömyyskassan pääjärjestelmiin kuuluu CGI:n asianhallinta, jolla ohjataan hakemusten käsittelijöiden työtä.

Kriittinen järjestelmä turvaa maksut vaikeinakin aikoina

CGI:n Essi-asianhallintaa käytetään Suomen suurimmissa työttömyyskassoissa. PAMin lisäksi ratkaisu on käytössä kuudessa kassassa ja yhdessä liitossa. Ratkaisun avulla hoidetaan yhteensä yli miljoonan suomalaisen ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan liittyvä asianhallinta.

Asiakkaille kuten PAMille sekä työttömyyskassojen jäsenille järjestelmä on kriittinen. Jos asianhallinta ei toimisi, tieto tehtävistä maksuista ei siirtyisi maksatusjärjestelmään eikä tukia maksettaisi.

Tavoitteena käsittelijöiden työkuorman sääteleminen ja hakijoiden nopea palvelu

CGI:n Essi-asianhallinnalla voidaan säädellä käsittelijöiden työkuormaa; sen avulla hakemuksia ohjataan vapaille tekijöille, jotta hakemukset saataisiin mahdollisimman sujuvasti ja nopeasti prosessista läpi. Työttömyyskassoille on asetettu enimmäisajat, joissa kassojen on tehtävä päätös ansiopäivärahan maksamisesta. Työjonoissa ja aikataulutuksissa on kassan päättämät rajaehdot, joita asianhallinta auttaa noudattamaan.

Ratkaisu toimii myös arkistona, joten kaikki tieto tallentuu samaan paikkaan. Koska kyseessä on henkilötietoja käsittelevä järjestelmä, jää sinne jälki kaikista tietojen katseluista.

Automaattinen tulkinta auttaa dokumenttien läpikäymisessä

CGI Data Capture -ratkaisulla otetaan vastaan sähköiset hakemukset ja liitteet, ja paperiset skannataan, tulkitaan, ja indeksoidaan, jotta kaikki menevät samaa putkea asianhallinnan jonoihin. Kun hakemukset ja liitteet on skannattu sisään, etsii tulkinta niistä automaattisesti henkilötunnuksia ja avainsanoja.

CGI Data Capture räätälöidään skannausvalintojen ja tulkinnan asetusten osalta asiakkaan tarpeiden mukaan, jolloin osa materiaalista voidaan ohjata järjestelmässä suoraan eteenpäin ja tarkempaa tarkastelua vaativat dokumentit jäävät seulaan. Näin aikaa säästyy ja ihmistyötä voidaan keskittää sinne missä sitä tarvitaan.

Miksi CGI?

CGI:llä on pitkä historia järjestöjen asianhallinnassa. CGI:n asianhallintaa on kehitetty jatkuvasti yhdessä asiakkaiden kanssa, ja työtä tehdään edelleen kehitysryhmämallia hyödyntäen. Kiinnostuitko? Lisätietoja palvelusta antaa Jukka Neuvonen jukka.neuvonen@cgi.com.