CGI:n Navici®-taustakartta- ja geokoodauspalvelut pitävät suomalaisen Optiscan Oy:n asiakkaat kirjaimellisesti kartalla, säästäen aikaa ja rahaa sekä parantaen laatua. Abakus FieldWork -järjestelmä tarjoaa välineet päivittäiseen raportointiin ja työnohjaukseen kenttätyötä tekeville huolto-, logistiikka- ja asiakaspalveluorganisaatioille. Navicin mahdollistamat ratkaisut kattavat koko Pohjois-Euroopan, mikä on vasta alkua – muut maat odottavat vuoroaan.

Abakus FieldWork tekee tuhansien käyttäjiensä kenttätyöstä sujuvampaa. Navici-palvelujen avulla asennus- ja huoltokohteet löytyvät helposti, reitit tulee valittua oikein ja työnjohto tietää aina, missä mennään. Samalla projekteihin liittyvä tieto pysyy ajan tasalla sekä tarvitsijoidensa ulottuvilla. Optiscan on myös ensimmäinen Navici-taustakarttoja kansainvälisesti hyödyntävä asiakas. Tällä hetkellä järjestelmän Navici-taustakartat kattavat Pohjois-Euroopan, päivittyen automaattisesti pilvestä uusien versioiden myötä. Navici-palvelun käyttöoikeus sisältää Suomessa neljä erilaista taustakarttasarjaa, joista asiakas voi valita haluamansa.

Optiscan Abakus FieldWork

Geokoodauspalvelun avulla kenttätyöntekijöiden tarvitsemat ajantasaiset ja monipuoliset osoitetietoaineistot löytyvät napin painalluksella. Lisäksi Navici kertoo lähinnä olevan osoitteen koordinaatit syöttämällä. Avointen rajapintojen avulla mukaan voidaan haluttaessa liittää myös kolmannen osapuolen karttoja, komponentteja ja dataa.

– CGI:n kustannustehokas ja laadukas Navici-palvelu merkitsee niin meille kuin asiakkaillemme läpinäkyvyyttä liiketoimintaan sekä jatkuvaa säästöä ajassa ja rahassa, kertoo kehitysjohtaja Markus Kaikkonen Optiscanilta.

Paikkatietoa palveluna

Abakuksen toiminnallisuudet edellyttävät luotettavaa paikkatietoa, jota ei kannata jättää käyttäjän tai edes järjestelmän toimittajan vastuulle. Kiitos Navicin automaattisesti päivittyvien tietolähteiden, paikkatietodata ei käy kalliiksi, Optiscanilla päästään keskittymään olennaiseen ja järjestelmän käyttäjät pysyvät jatkuvasti kartalla.

– Olemme luottaneet CGI:n laatuun jo vuosia. Navici-pilviratkaisuun siirtyminen oli tärkeä askel, sillä enää ei meidän tai asiakkaidemme tarvitse huolehtia karttojen ajantasaisuudesta, vaan puolestamme huolehditaan kaikesta. Uudet taustakartat ovat selkeitä, tasoiltaan toimivia ja tarjoavat entistä parempaa dataa. Myöskään kalliita järjestelmäinvestointeja ei tarvittu, vaan pilveen siirtyminen onnistui yhdellä päivityksellä, Markus jatkaa.

Kasvun tukena

Yhteinen tahtotila löytyi CGI:n ja Optiscanin toisilleen tuttujen asiantuntijoiden kesken nopeasti.

– CGI puhuu kanssamme samaa kieltä. Aikataulu ja budjetti pitivät tälläkin kertaa, eikä päivityksestä seurannut minkäänlaisia keskeytyksiä meidän tai asiakkaidemme liiketoimintaan. Näin ollen minun on helppo heitä suositella, Markus sanoo.

Pilvipalvelu Navici kasvaa ja skaalautuu ketterästi käsi kädessä Optiscanin liiketoiminnan kanssa. Lähitulevaisuuden suunnitelmissa on karttapalvelun laajentaminen kansainvälisten asiakkaiden käyttöön muun muassa Espanjassa ja Kanadassa.

– Suunta on selvä ja odotamme tulevaa innolla, Markus toteaa. Tästä kelpaa jatkaa!

Asiakashyödyt

  • Lisää kustannustehokkuutta: Optiscan saa tarvitsemansa ajantasaisen kartta- ja paikkatiedon kustannustehokkaasti ja turvallisesti.
  • Nopea käyttöönotto, ei kalliita investointeja: käyttöön muutamassa minuutissa.
  • Lisää asiakastyytyväisyyttä: luotettavaa kartta- ja paikkatietoa, kenttätyö tehostuu ja helpottuu.
  • Laajennus tarpeen mukaan: skaalautuvat pilviratkaisut.
  • Kohteen reaaliaikaiset tiedot aina saatavilla: datan laatu paranee.

Haluaisitko keskustella kokeneen asiantuntijamme kanssa siitä, mitä paikkatieto mahdollistaa liiketoiminnallenne? Tai kaipaisitko uusia näkökulmia sekä raikkaita ideoita hankkeellenne?

Valmiina palvelukseen:

Timo Repo
Palvelupäällikkö, paikkatietoratkaisut
CGItimo.repo@cgi.com

 

Tutustu myös