Teknologian kehitys etenee yhä nopeammin, ja odotukset sen tuomia mahdollisuuksia kohtaan kasvavat myös kaupan alalla. 

Arkisiin asioihin halutaan käyttää yhä vähemmän aikaa ja asiakaskokemuksen merkitys kasvaa yhä suuremmaksi kuluttajien keskuudessa – murros käyttäytymisessä korostuu myös vähittäiskaupassa.  

CGI:n Norjassa toimiva designia ja teollista muotoilua yhdistävä toimisto Inventas tarttui haasteeseen yhdessä paikallisen asiakkaan kanssa luoden uuden konseptin miehittämättömään päivittäistavarakauppaan.  

Asiakkaan tavoitteena oli hyödyntää edistyksellistä teknologiaa luodessaan täysin uudenlaisen älykkään kaupan konseptin. Konseptissa kiteytyvät teknologian innovatiivinen hyödyntäminen sekä designin ja asiakaskokemuksen uudenlainen yhdistäminen.     

EasyGo on vähittäiskaupan innovaatio, joka perustuu uudenlaiseen kamera- ja anturitekniikkaan, jonka avulla tarjotaan saumaton palvelukokemus miehittämättömässä kaupassa asioivalle.  

Asiakas saapuu myymälään, poimii tavarat hyllyltä ja poistuu myymälästä ilman työntekijäkontaktia tai tarvetta skannata ostoksia kassalla. Kameratekniikan avulla asiakas tunnistetaan ja tavarat rekisteröidään kameran ja RFID:n avulla ostoskäynnin päätteeksi. Kauppalasku veloitetaan suoraan asiakaan luottokortilta.  

Kehitimme easyGolle visuaalisen identiteetin, sovellukset sekä itse konseptin. Älykäs kokemus luotiin yhdistämällä teknologia ymmärrykseemme käyttäjäkokemuksesta, brändäyksestä sekä palvelusuunnittelusta. 

Inventas

Osana CGI:tä toimiva suunnittelutoimisto Inventas on tunnettu palveluinnovaatioistaan, uraauurtavasta tuotekehityksestään ja palkituista suunnitteluratkaisuistaan. Nopea kehitystyö, käyttäjäkeskeisyys ja design-ajattelu muodostavat Inventasin toiminnan kulmakivet.  
Tutustu Inventasin asiakaskertomuksiin: www.inventas.no