Ennen COVID-19-pandemian puhkeamista Suomen suurin huonekaluteollisuuden toimija ISKU, oli keskellä suurta tarjousprosessia valitakseen IT-palveluntarjoajan, joka voisi tarjota vahvan loppukäyttäjätuen ja Microsoft Azure -pilvenhallinnan palvelut. 91 vuotta toiminut yritys halusi lisätä liiketoimintansa tehokkuutta sekä mahdollistaa innovaatioita ja kustannussäästöjä.

Pandemian aiheuttamat nopeat liiketoiminnan muutokset yhdessä kiristyneen kilpailun kanssa aiheuttivat kuitenkin tarjouskilpailun kannalta haasteita. Uudet budjettirajoitukset, COVID-19:n vaikutus palveluntarjoajiin sekä kasvava tarve pitää kiinni nykyisistä ja hankkia uusia asiakkaita äkillisen taloudellisen taantuman aikana tekivät tarjouskilpailun jatkamisen haasteelliseksi.

Innovatiivinen ratkaisu etenemiseen

CGI, joka on toiminut ISKU:n kanssa jo 17 vuoden ajan, oli mukana uuden infrastruktuuripalvelusopimuksen tarjouskilpailussa. CGI on 17 vuoden aikana toimittanut ISKU:lle useita erilaisia palveluja, mm. toiminnanohjausjärjestelmiä, myymäläjärjestelmän, infrastruktuuripalveluja, ohjelmistorobotiikkaa, verkkokaupan palveluita sekä integraatiopalveluita.

CGI:llä oli aiemman yhteistyön pohjalta hyvä ymmärrys ISKU:n liiketoiminnasta. Pandemian aikaansaamien tarjouskilpailun haasteiden myötä CGI otti yhteyttä ISKU:un tarjotakseen innovatiivisen ratkaisun hankkeen etenemiseen ottaen huomioon ISKU:n muuttuneet liiketoimintaolosuhteet. CGI ehdotti hallinnoitua palvelumallia, joka hyödyntää muun muassa pilvivalmiita ratkaisuja ja etätyötä liiketoiminnan ketteryyden lisäämiseksi, toimitusketjun modernisoimiseksi ja merkittävien kustannusparannusten saavuttamiseksi. Se mm. minimoi paikkasidonnaisten palvelujen käytön mahdollistamalla infrastruktuurin käyttöönoton etäolosuhteissa CGI:n globaalin toimitusmallin avulla.

CGI:n tarjosi ISKU:lle IT-palvelujen muuttamista alan kilpailua nykyaikaisemmaksi ja tehokkaammaksi. Koska tarjous huomioi myös muuttuneen taloudellisen tilanteen ja sitä kautta muuttuneet palvelutarpeet, ISKU päätti edetä CGI:n kanssa. Sopimus infrastruktuuripalveluista allekirjoitettiin CGI:n kanssa kahden viikon kuluessa.

Pandemiasta palautuminen ja uusien työtapojen löytäminen niitä tukevilla loppukäyttäjä- ja Microsoft Azure -palveluilla

Huhtikuussa 2020 CGI aloitti 3-vuotisen palvelusopimuksen toimituksen. Se sisältää mm. käyttäjä- ja sovellustuen (single point of contact -periaatteella), päätelaitteiden ja muiden laitteiden elinkaaripalvelut sekä Azure-pohjaiset alustanhallintapalvelut hybridipilviympäristössä. Palvelun pitää sisällään myös päätelaitteiden ja alustojen tietoturvapalvelut. Palveluista riippuen 15-25 %:n kustannussäästöjen lisäksi ISKU hyötyy edistyneistä IT-infrastruktuuripalveluista, jotka auttavat sitä tasoittamaan pandemian vaikutuksia, pysyttelemään kilpailussa edellä ja jatkamaan lähes 100-vuotista perintöä tarjota asiakkailleen erinomaista laatua ja palvelua.

Respond. Rebound. Reinvent.

Tarjoamme käytännön ratkaisuja pandemiatilanteen aiheuttamiin haasteisiin. Asiantuntijamme yli 400 paikkakunnalla ympäri maailman auttavat organisaatioita vastaamaan kriisin eri vaiheisiin aina välittömien tarpeiden huomioonottamisesta toimintamallien uudelleensuunnitteluun. Tehtävämme on auttaa sinua varmistamaan, että voit vastata asiakkaittesi, työntekijöidesi ja paikallisten yhteisöjensä tarpeisiin mahdollisimman hyvin. Lue lisää osoitteessa cgi.fi/fi/respond-rebound-reinvent.