Sosiaali

Resource center

Sairaala Novan välinehuollossa tehdään vuosittain noin 400 000 suoritetta, eli huolletaan noin 1000 instrumenttia tai kokonaista leikkauskorillista päivässä. Sen välinehuollossa on käytetty välineiden huoltoon ja käytön hallintaan kehitettyä Gemini-järjestelmää jo yli 15 vuotta. Nyt hyvinvointialueen ensimmäisen ja toisen toimintavuoden aikana...

Keski-Uudenmaan hyvinvointialue Keusote on hyvässä vauhdissa suuren IT-uudistuksen kanssa, jossa vanhat kuntakohtaiset asiakas- ja potilastietojärjestelmät uudistetaan yhdeksi OMNI360-kokonaisuudeksi. CGI:n avulla kehitetään palveluja sujuvammiksi ja johtamista dataa paremmin hyödyntäväksi. CGI:n Suomessa kehittämä OMNI360-järjestelmä valittiin Keski-Uudenmaan uudeksi asiakas- ja potilastietojärjestelmäksi reilu vuosi...

Tärkeä Keski-Uudenmaan hyvinvointialuetta, Keusotea, ohjaava tavoite on asiakaslähtöisyys ja palvelujen saatavuuden takaaminen. Askel kohti entistä sujuvampaa asiakaskokemusta otettiin tänä keväänä, kun Keusoten palvelupisteisiin otettiin käyttöön yhdenmukaiset CGI:n ITTE-itseilmoittautumisautomaatit. Itseilmoittautumisautomaatit sijaitsevat terveysasemien ja hammashoitoloiden sisäänkäynnin yhteydessä, ja asiakas pystyy ilmoittautumaan niiden...

Loviisan kaupungilla aloitti syksyllä 2019 uusi Pegasos-potilastietojärjestelmän pääkäyttäjä Janni Rautakoski. Pääkäyttäjän tehostettu tukipalvelu auttoi häntä omaksumaan uudet prosessit nopeasti.

Nakkilan Kotihoito on hyödyntänyt Kotihoito Mukana –toiminnanohjausjärjestelmää jo vuodesta 2013. Järjestelmän avulla kenttätyötä voidaan ohjata tehokkaammin ja optimoinnin avulla voidaan laskea tarkat ajat siirtymille eri suorituspaikkojen välillä. Kenttätyöntekijöille lähetetään omiin mobiililaitteisiin valmiit työlistat, joiden avulla he pystyvät paitsi näkemään yhdellä...

Hoitoalalla kaikki alkaa ihmisestä. Siksi HUSin kirurgisen gynekologian kehittämisen lähtökohdaksi valittiin potilaskokemuksen kartoittaminen CGI:n palvelumuotoilun asiantuntijoiden voimin.

Kotihoito Mukana -mobiiliratkaisussa optimointi on saumaton osa työnohjausta ja se tarjoaa tehokkaan ja helppokäyttöisen tavan lisätä välittömään asiakastyöhön käytettävää aikaa. Loviisassa Kotihoito Mukana otettiin käyttöön vuonna 2017.

Kuopion yliopistollinen sairaala on eräs alansa digitalisaation edelläkävijöistä. Sairaalan laajentuessa haluttiin kehittää sähköistä asiointia muun muassa potilaiden itseilmoittautumisessa sekä vastaanotolle ohjaamisessa. Tehokas lääke löytyi luottokumppani CGI:n ITTE-itsepalveluratkaisusta.

Puheentunnistuksen mahdollisuuksia alettiin selvittämään HUSissa yhdessä pitkäaikaisen kumppanin CGI:n kanssa. Jo pilotissa palvelun todettiin tuottavan erinomaisia tuloksia – säästöä ajassa ja rahassa, tehokkaampia työnkulkuja sekä parempia työntekijä- ja asiakaskokemuksia.