Digital Spark kirkastaa tarpeesi ja löytää uusia ideoita

Digital Spark on nopea tapa kirkastaa yrityksesi liiketoimintahaaste ja löytää konsepti-ideoita, johon inspiroivat uusimmat ilmiöt ja relevantit kansainväliset esimerkit muilta toimialoilta. Jokapäiväisen työn lomassa uuden ideointi on haastavaa. Tiivis, tiukasti luotsattu Digital Spark -työpajasarja auttaa hyppäämään pois rutiineista ja inspiroi luomaan uutta. Me uskomme, että tuoreet esimerkit oman toimintaympäristön ulkopuolelta ja vaihtoehtoiset näkökulmat luotsaavat/antavat optimaalisen lähdön potentiaalisiin ideakonsepteihin.

Digital Spark antaa välineitä uudenlaiseen ajatteluun. Se tuottaa yhdessä yrityksesi kanssa liiketoiminnan tarpeeseen vastaavia, visualisoituja ja tulevaisuudenkestäviä ideakonsepteja, jotka sinun on helppo esittää edelleen myös muille kohderyhmille.

Digital Spark -työpajasarja pakottaa pohtimaan tuttuja asioita uudesta näkökulmasta ja haastaa pois jokapäiväisestä tekemisestä. Autamme myös ideakonseptien työstämisessä eteenpäin - kun haluat testata miten uudet ideasi lentävät ja jalostaa niistä konsepteja ja prototyyppejä, apua tarjoaa viikon mittainen Service Sprint.

Kenelle Digital Spark sopii?

Digital Spark on suurillekin yrityksille ketterä tapa kehittää liiketoimintaa. Kahden viikon ja neljän työpajan aikana etenemme liiketoimintahaasteesta ideoinnin, priorisoinnin ja validoinnin kautta visualisoituun konsepti-ideaan.

Vahvuutemme CGI:llä on laaja toimialaymmärrys, jota hyödynnämme myös ristiin eri toimialojen välillä. Olemme toteuttaneet Digital Spark -konseptia menestyksekkäästi mm. kaupan alan, rakentamisen ja asiantuntijayritysten kanssa.

Miten Digital Spark toteutetaan?

Digital Spark koostuu neljästä workshopista, joissa yhdistetään CGI:n toimialaosaaminen ja testattu innovointiprosessi sekä yrityksesi liiketoimintaosaaminen. Innovaatioprosessi nivotaan yhteen ammattitaitoisella fasilitoinnilla. Yrityksestäsi on hyvä saada mukaan haastetta eri näkökulmista katsovia ihmisiä. Halutessasi he voivat olla myös asiakkaita.

1. Haasteen analysointi ja ymmärtäminen

Ensimmäisessä workshopissa määrittelemme ratkaistavan liiketoimintahaasteen.

2. Ratkaisumallien ideointi

Toisessa workshopissa haemme inspiraatiota ratkaisuista globaalisti yli toimialarajojen ja hyödynnämme niitä uuden vaihtoehtoisten ratkaisujen ideoinnissa.

3. Priorisointi ja jalostaminen

Kolmannessa workshopissa priorisoimme ja työstämme tuottamiamme ideoita eteenpäin kohti laajempaa ideakonseptia. Otamme mukaan sekä asiakkaan, liiketoiminnan että teknisen toteutuksen näkökulmat. Potentiaalisimmat pääsevät loppusuoralle ja parhaat valitaan visualisoitavaksi. perusteella ja valitsemme potentiaalisimman, jota jalostetaan eteenpäin.

4. Ratkaisun visualisointi ja jatkosuunnittelu

Neljännessä workshopissa käymme läpi visualisoidun ideakonseptin. Hiomme vielä kulmat ja konkretisoimme yksityiskohtia. Saat presentaation, jonka avulla syntynyt konsepti on helppo kommunikoida myös työryhmän ulkopuolelle. Annamme myös suositukset konseptin kehittämiseksi edelleen kohti prototyyppiä ja valmista tuotetta/palvelua.

 

Varaa yrityksellesi aika Digital Spark -ajatuskiihdyttämöön 

case-VR

Uusia avauksia junien kunnossapitoon

VR Groupin Kunnossapito-yksikkö ja Aalto-yliopisto ovat aloittaneet uudenlaisen innovaatioyhteistyön CGI:n Digital Spark -ajatuskiihdyttämön kanssa. 

Miten innovaatiot syntyvät?

CGI:n Innovaatiojohtaja Sanni Aarnioja antaa vinkkejä, miten innovointia voi viedä käytäntöön.

Featured content