Helsinki, 25.06.2014

S-Arkiturva on LähiTapiolan ja S-Pankin yhteinen tuoteinnovaatio, verkossa myytävä uudenlainen henkivakuutus, jonka vakuutusmaksu pysyy täsmälleen samana koko viiden vuoden vakuutuskauden ajan. Vakuutusratkaisun teknisestä toteutuksesta vastasi CGI:hin kuuluva LTC-Otso, jolle LähiTapiola ulkoisti suuren osan ICT-palvelujensa ylläpidosta ja kehittämisestä.

Sisällöltään S-Arkiturva-projekti kuuluu LTC-Otson ytimeen, jossa yhdistyy vahva verkko-osaaminen ja kokemus vakuutusliiketoiminnasta. Tuoteratkaisu rakennettiin LähiTapiolan olemassa olevaan verkkokauppaan. Asiakkaan tullessa S-ryhmän kanavasta hänelle näkyy kuitenkin vain S-Arkiturva.

– S-Arkiturvan ostaminen haluttiin tehdä asiakkaalle helpoksi. Siksi päädyimme verkkotuotteen kehittämiseen, kertoo liiketoiminnan kehittämisestä vastaava Tiina Metsävuori LähiTapiolan Henkiyhtiöstä.

Kehitysprojektin aikataulu oli hyvin tiukka. Koko projekti vietiin läpi muutamassa kuukaudessa määrittelyineen, suunnitteluineen ja testauksineen. Työ aloitettiin maaliskuun puolivälissä, tuotantovienti tapahtui toukokuussa ja tuotteen lanseeraus kesäkuun alussa. Projekti toteutettiin siksi ketterin menetelmin. Ketterä tekeminen edellytti myös ketterää päätöksentekoa.

– Oli selvää, että tiedon pitää kulkea saumattomasti, perille asti ja oikeille ihmisille. Paras lääke siihen löytyi mahdollisimman tiiviistä yhteistyöstä. Vahva kokemus ketteristä menetelmistä, samoin kuin hyvät määrittelyt, olivat avaintekijöitä onnistumisessa, arvioi LTC-Otson asiakkuusjohtaja Markus Widbom.

Lisätietoa

Markus Widbom
Johtaja, Asiakkuudet ja kumppanuudet, CGI / LTC-Otso
+358 50 523 3869
markus.widbom@cgi.com